Aportul de calciu, pro sau contra. Care este doza sigură

Angela Sabău / 21 Martie 2019 / 13:39
Suplimentele de calciu au efect controversat
Suplimentele de calciu au efect controversat

Aportul de calciu a fost controversat mereu, existând teorii pro și contra. În continuare, studiile au rezultate contradictorii. totuși, o anume doză de calciu luată zilnic este sigură, spun cercetătorii.

Aportul de calciu a dat naștere la controverse privind efectul său, care ar putea crește riscul bolilor vasculare. Unele studii au asociat aportul ridicat de calciu cu depunerile de calciu crescute în artere, în timp ce altele nu au găsit un astfel de efect.

Recent, cercetătorii de la Universitatea Tufts și RAND Corporation au analizat rezultatele a patru studii clinice și 27 de studii observaționale și au concluzionat că, peste tot, consumul de calciu de până la 2.500 mg (mg) zilnic nu are niciun efect asupra riscului cardiovascular la adulții în general sănătoși. Revizuirea a fost publicată de Annals of Internal Medicine.

Un alt studiu, realizat de cercetatori de la Universitatea Johns Hopkins, s-a concentrat pe 2.742 de participanți care au avut scanări CT făcute la începutul studiului și altle, făcute 10 ani mai tarziu.

Aportul de calciu, dovezi incerte a ricului crescut de boli cardiovasculare

Ei au descoperit că cei care au consumat cele mai ridicate niveluri de calciu din orice sursă, au fost cu 27% mai puțin probabil să dezvolte boli de inimă, iar cei care au primit calciu din suplimente au avut cu 22% mai multe șanse de a dezvolta boli de inimă pe parcursul deceniului. Aceste rezultate au fost publicate de către Jurnalul American Heart

Deși nu există dovezi că doze mari de calciu dietetice măresc riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral, există motive să suplimentați aportul de calciu.

Dacă este posibil, încercați să obțineți 500 până la 700 mg de calciu pe zi din produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, conserve de pește uleios cu oase, tofu, verde cu frunze și suc fortificat cu calciu. Și nu uitați să adăugați 800 mg de vitamina D; în acest caz, un supliment este binevenit.

 

Studiul integral poate fi găsit AICI.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25