Astm, simptome, calmare: 7 soluții naturale la îndemâna oricui

Florina Pop / 07 mai 2019 / 22:40
Sunt numeroși alergeni care pot provoca o criză de astm
Sunt numeroși alergeni care pot provoca o criză de astm

Astmul nu înseamnă doar luarea medicamentelor date de medic, ci și cunoașterea acelor lucruri care vă pot îmbunătăți starea.

Pe lângă luarea medicamentelor de astm prescrise de medic, e bine să știți care sunt factorii declanșatori. Pot fi alergenii obișnuiți ca polenul, acarienii de praf. Ar fi indicat să consultați un alergist ca să aflați exact ce vă deranjează și să stați departe de acel factor declanșator.

Însă sunt câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți starea. Specialiștii webmd.com au făcut o listă cu câteva idei. Iată câteva:

1. Luați un espresso - puteți lua în considerare o băutură cu cofeină dacă simptomele sunt ușoare. Cofeina este un bronhodilatator slab, ceea ce înseamnă că vă deschide puțin căile respiratorii. Este nevoie de mai multe cercetări, dar unele studii sugerează că aceasta ar putea ajuta plămânii să funcționeze mai bine timp de până la 4 ore.

2. Baie cu aburi - multe persoane cu astm bronșic găsesc calmant aerul cald. O baie de aburi fie într-o saună, fie acasă poate ajuta la curățarea mucusului care îngreunează respirația. Aveți însă grijă deoarece căldura înrăutățește astmul unora, de aceea e important să știți ce vă declanșează astmul.

3. Folosiți condimente - usturoiul și ghimbirul au compuși antiinflamatori care pot ușura simptomele astmului. Începeți cu căței de usturoi proaspeți și rădăcină de ghimbir. Puteți stropi fie să vă faceți ceai din ghimbir sau să le folosiți mai des când gătiți.

4. Faceți mișcare - exercițiul vă poate face plămânii mai puternici, dar poate fi și un declanșator al astmului, mai ales dacă vremea este rece. Ca să fiți în siguranță, discutați cu medicul înainte de a începe o nouă rutină și întrebați dacă trebuie să luați medicamente înainte de a vă deplasa. În plus, asigurați-vă că vă deplasați încet (gândiți-vă la mers, apoi jogging, apoi alergați). Și aveți grijă la vreme: dacă e rece, acoperiți gura și nasul sau mutați antrenamentul în interior.

5. Respitați adânc - Exercițiile speciale de respirație vă pot ajuta plămânii. Respirația diafragmatică, denumită și respirația buricului/abdominală, este o altă tehnică utilă. Dacă aveți nevoie de ajutor în acest sens, medicul dumneavoastră vă poate trimite la un specialist.

6. Urmăriți vremea - aerul rece sau uscat poate agrava simptomele. Atunci când mercurul scade, ar putea să înveliți o eșarfă în jurul gurii și nasului pentru a ușura respirația. Aerul din casă este important, iar un dezumidificator sau un umidificator vă poate ajuta să vă asigurați că aerul nu este prea umed sau prea uscat. Nu uitați să țineți ferestrele închise și rulați aparatul de aer condiționat în timpul sezonului de alergie pentru a nu intra polen în casă.

7. Aveți grijă la greutate - grăsimile în plus din piept și burtă îngreunează respirația, iar celulele grase pot duce la inflamații care afectează căile respiratorii. Reducerea caloriilor și a grăsimilor și mersul pe jos în fiecare zi ajută.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26