Cele mai bune surse de fier din mâncare. Ce să alegi din grădină și de la magazin

Adisa Codruț / 12 noi 2019 / 08:08
Alimentele și fructele care conțin vitamina C nu trebuie fierte sau gătite
Alimentele și fructele care conțin vitamina C nu trebuie fierte sau gătite

Pe lângă carne, corpul vostru își poate lua fierul și din legume, cereale, nuci și fructe uscate.

Fier, mâncare. Nu doar carnea, ci și anumite legume și fructe uscate sunt o sursă de fier. Cei de la medicinenet au întocmit o listă cu acele alimente care constituie o sursă de fier:

Carnea de vită - dacă sunteți iubitor de carne, carnea de vită este o modalitate excelentă de a obține fier. De cât fier aveți nevoie în fiecare zi? Depinde de vârstă și de sex. Barbații au nevoie de 8 miligrame (mg). Femeile ar trebui să obțină 18 mg până la 50 de ani, dar numai 8 după aceea. Dacă sunteți însărcinată, aveți nevoie de maximum 27.

Păsări de curte - sunt o sursă bună de fier. Încercați curcan, pui sau rață.

Legume - spanacul și varza vă pot oferi un impuls de fier. Există o mulțime de moduri de a le prepara: la abur, în sosuri sau tocate în salate. Le puteți amesteca chiar și într-un smoothie.

Peștele - este o modalitate bogată în proteine, cu conținut scăzut de grăsimi, de a adăuga fier în dieta voastră. Și nu contează dacă este dintr-o fermă sau prins în sălbăticie. Tonul, sardinele și macroul sunt surse bune de fier.

Creveți și stridii - cu orez brun, creveții și stridiile se transforma într-un tratament bogat în fier.

Delicii vegetariene - Dacă nu mâncați carne, puteți totuși să luați fier din tofu sau alegeți fasole. Adăugați suc de fructe bogat în vitamina C, va fixa fierul mai bine.

Cereale - micul dejun este un moment minunat pentru încărcarea pe fier. Crema de grâu sau tărâțe și ovăz sunt toate modalități bune de a face acest lucru.

Ouă - în funcție de modul în care le gătești, veți primi o doză sănătoasă de fier. Puteți pune și o felie de pâine prăjită. Dar dacă beți cafea sau ceai fierbinte cu ea, puteți pierde o parte din beneficiu deoarece împiedică absorbirea fierului.

Nuci și fructe uscate - faceți-vă propriul amestec de trasee pentru o gustare bogată în fier. Începeți cu caju sau fistic. Adăugați fructe uscate precum stafide, prune, curmale sau piersici.

Fructe proaspete - pepenele verde este mai mult decât un tratament răcoritor de vară. Cinci smochine medii au 1 mg de fier, în timp ce o banană este bună pentru .36 mg, iar un măr are 0,5.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25