Circulație proastă? Simptome și remedii

Dana Lascu / 19 dec 2018 / 23:36
Când circulație a proastă, mâinile și picioarele sunt reci și ai senzația de frig
Când circulație a proastă, mâinile și picioarele sunt reci și ai senzația de frig

Circulația proastă poate provoca tot felul de probleme. De la unghiile fragile, până la disfuncție erectilă, toate pornesc de la ea. Iată care sunt simptomele și ce puteți face în legătură cu asta.

E greu de crezut, dar organismul uman are aproximativ 60.000 de mile de vase de sânge. Împreună cu inima și cu alți mușchi, ele alcătuiesc sistemul circulator. Această rețea de „tuneluri" transportă sânge în fiecare colț al corpului. Dar când circulația este slabă, acesta încetinește sau se blochează fluxul sanguin. Asta înseamnă că celulele corpului nu pot obține tot oxigenul și nutrientii de care au nevoie. Ceea ce duce la apariția foarte multor boli.

Simptome de circulație slabă

Atunci când membrele nu pot obține suficient sânge, mâinile sau picioarele vor fi reci sau amorțite. Dacă aveți o piele fină, picioarele dvs. pot avea o nuanță albastră. De asemenea, circulația slabă poate să vă usuce pielea, să vă facă unghiile fragile și să vă facă părul să cadă, mai ales pe picioare. Unii bărbați ar putea avea probleme în a obține sau a menține o erecție. Și dacă aveți diabet zaharat, zgârieturile sau rănile tind să se vindece mai lent.

Renunțați la tutun

Nicotina este ingredientul activ în țigări, în țigări electronice și cele cu tutun încălzit și fără fum. Aceasta vă strică pereții arterelor și vă îngroașă foarte mult sângele, care nu mai poate trece prin ele. Dacă fumați, renunțați! Poate fi greu, dar medicii vă pot ajuta. Există programe pentru lăsarea de fumat.

Controlați-vă tensiunea

Dacă este prea mare, poate provoca arterioscleroză, o afecțiune care vă întărește arterele și poate contribui la blocarea fluxului sanguin.Tensiunea arteriala ideala ar fi sub valoarea de 120/ 80 mmHg, dar întrebați-vă medicul despre cele mai bune valori pentru vârsta și sănătatea dumneavoastră. Verificați tensiunea cel puțin o dată pe lună. Puteți cumpăra un monitor de tensiune arterială pe care să-l folosiți acasă, puteți merge la doctor sau sunt farmacii unde vă puteți lua tensiunea.

Beți apă!

Sângele este aproximativ jumătate format din apă. Deci, trebuie să rămâneți hidratat pentru a vă menține fluxul sanguin mișcare. Minim 8 pahare de apă pe zi. Va trebui să beți mai mult dacă faceți exerciții fizice sau dacă este cald afară.

Ridicați-vă de la birou

Statul jos ore în șir nu este excelent pentru circulație sau pentru spate. Acesta slăbește mușchii picioarelor și încetinește fluxul de sânge în picioare, ceea ce ar putea provoca cheaguri. Dacă aveți un birou ca loc de muncă, luați în considerare să stați în picioare. Sunt chiar birouri înalte speciale pentru asta. Poate dura puțin până când vă obișnuiți, dar statul în picioare face să funcționeze valvele din venele piciorului, trimițând sânge către inimă.

Relaxați-vă și răsuciți-vă

Yoga este un exercițiu cu impact redus care poate să vă fluidizeze fluxul de sânge. Când vă mișcați, aduce oxigen în celule. Când vă răsuciți, trimite sânge către organe. Și pozițiile cu capul în jos trimit sângele din jumătatea inferioară a corpului până la inima și creier.

Loviți un perete (în sensul bun)

Nu sunteți un yoghin? Atunci când gleznele sau picioarele se umflă, încercați să stați cu picioarele pe perete ca la yoga. De asemenea, poziția numită viparita karani, este o modalitate ușoară de a vă trimite sângele în direcția opusă. Vă întindeți pe podea sau pe un covor de yoga, cu umărul stâng sau drept aproape de perete. Întoarceți-vă corpul astfel încât să puteți pune picioarele în sus și să vă lipiți fundul de perete. Împingeți-vă brațele pe podea cu palmele în jos pentru echilibru.

Da mai tare

Aerobic înseamnă „cu oxigen". Atunci când alergi, mergi la bicicletă, de plimbi, înoți și faci exerciții similare, primești mai mult oxigen care ajunge în mușchi. Acest lucru vă va pompa sângele, vă face inima mai puternică și vă scade tensiunea arterială. Stabiliți un obiectiv zilnic de aerobic de 30 de minute, între 5 și 7 zile pe săptămână. Puteți să împărțiți acest timp în sesiuni mai mici, de-a lungul zilei. Dacă vă plimbați, știți că vitezele moderate până la cele intense - cel puțin 3 kilometri pe oră - oferă cele mai bune beneficii pentru sănătate.

Șosete de compresie

Puneți-vă garderoba la lucru. Șosetele de compresie pun un pic de presiune pe picioare, astfel încât sângele dvs. să nu stea prea mult timp în ele. În schimb, va reveni la inimă. Adresați-vă medicului dumneavoastră ca să vă recomande lungimea și măsura presiunii care sunt cele mai bune pentru dumneavoastră.

Mănâncați mai multe plante și mai puțin carne

Să recunoaștem: Nu există un dezavantaj pentru o dietă echilibrată. Mâncați multe fructe și legume. Stați departe de grăsimile saturate care se găsesc în carnea roșie, pui, brânză și alte surse de animale. Evitați prea multă sare. Acest lucru vă va ajuta să vă păstrați greutatea într-un interval sănătos și colesterolul și tensiunea arterială sub control, arată medicii de la WebMD.com. 

Faceți o baie ca să vă relaxați

Este un remediu temporar, dar o baie este o modalitate foarte bună de a vă restarta circulația. Apa caldă face ca arterele și venele să se deschidă puțin mai mult, lăsând mai mult sânge să treacă prin ele. Apa caldă sau ceaiul fac trucul.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24