Cofeina, 7 lucruri care se întâmplă când renunți la ea

Dana Lascu / 26 iun 2020 / 09:50
Cafea  FOTO: pexels.com
Cafea FOTO: pexels.com

Există beneficii asociate consumului de cofeină - cum ar fi funcția de memorie îmbunătățită și, evident, niveluri mai mari de vigilență - dar atunci când oamenii renunță la ea apar efecte secundare. Iată care sunt principalele: 

Sunt 7 efecte imediate ale renunțării la cofeină pe care le poți experimenta:

1. Vă veți simți slăbit

Dacă ați rezistat vreodată mai multe ore fără cofeină, probabil ați resimțit ceva simptome ca de sevraj. Acestea pot include oboseala, durerile de cap și unele schimbări de dispoziție destul de vizibile, spune Wesley Delbridge, purtător de cuvânt al Academiei americane de Nutriție și Dietetică. Aceste efecte adverse durează de obicei între 7 și 10 zile, dar le puteți evita dacă reduceți treptat consumul de cofeină, în loc să renunțați brusc. La fiecare 2 sau 3 zile, reduceți puțin aportul. 

2. Veți slăbi sau vă veți îngrășa

„Nu cred că o persoana obișnuită își dă seama cât de multe calorii consumă atunci când savurează băuturile cu cofeină”, spune Delbridge, conform prevention.com. Băuturile gen cola pot conține până la 200 de calorii per porție. Să renunți la ele poate să ducă la slăbire, dar și la îngrășare. Cofeina este un puternic suprimant temporar al apetitului. „O să te simți în mod natural înfometat atunci când vei renunța la cofeină”, spune nutriționistul american. În plus, potrivit Clinicii Mayo, cofeina îți poate crește rata metabolică. Efectul este probabil mic, dar dacă îți bei cafeaua neagră, este posibil să arzi mai multe calorii decât conține ea, ceea ce înseamnă că vă ajuta de fapt să slăbiți. 

3. Dormiți mai mult și aveți mai multă energie

Dacă beți ceva cu cofeină cu 6 ore înainte de culcare asta vă poate perturba somnul din acea noapte, conform cercetărilor din Journal of Clinical Sleep Medicine. Efectul: te trezești obosit și ai nevoie de mai multă cofeină. De aceea, când oamenii renunță la cofeină dorm mai profund și mai bine decât cei care beau chiar și puțină cafea. Probabil veți fi obosit, deoarece corpul se adaptează la un stil de viață fără cofeină. Dar pe termen lung, veți avea mai multă energie decât ați obține dintr-un espresso.

4. Vă veți simți mai calm.

Cofeina este un stimulent pentru sistemul nervos. Declanșează o eliberare de adrenalină, punându-vă inutil în modul „luptă sau zbori”. În plus, deoarece cofeina este un vasoconstrictor, îngustând vasele de sânge, crește tensiunea arterială. Renunțând la cofeină vă veți simți mai puțin anxios sau stresat.

5. Antrenamentele vor avea de suferit

Acel mod de „luptă sau zbor” nu e bun dacă ești pe cale să te înscrii într-un antrenament. Conform Colegiului American de Medicină Sportivă, cofeina îmbunătățește performanța și intensitatea exercițiului. Așa că nu renunțați dacă vă pregătiți de vreo cursă sportivă.

6. Dispare efectul laxativ

Cafeaua are efect laxativ pentru că accelerează lucrurile în sistemul dvs. digestiv. Practic, eliminarea cofeinei din dietă va reduce nevoia de a merge la baie.

7. Pierdeți antioxidanți

Un studiu publicat în Breast Cancer Research a arătat că femeile care beau cinci sau mai multe căni de cafea pe zi sunt cu 57% mai puțin susceptibile să dezvolte receptor de estrogen - cancer de sân negativ decât cele care beau mai puțin de o cană pe zi. Și un alt studiu american recent, din Jurnalul de Epidemiologie, a arătat că să bei între trei și cinci căni de cafea pe zi îți poate reduce riscul de a muri de boli de inimă cu 21%. În paralel, ceaiul verde – care conține și el cofeină - este una dintre cele mai bogate surse de antioxidanți. Deci, dacă renunțai la cafea și ceai, este o idee bună să sporiți consumul de fructe și legume.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy