Crampele musculare, cum scapi de ele și cum le poți preveni

Angela Sabău / 24 feb 2021 / 23:17
Crampele musculare
Crampele musculare

Crampele musculare ale picioarelor pot afecta pe oricine. Totuși, sunt mai frecvente odată cu înaintarea în vârstă. Iată câteva metode de a le evita sau ameliora.

Deși crampele musculare nocturne ale picioarelor pot afecta oamenii în orice moment al vieții, ele devin mai frecvente odată cu înaintarea în vârstă. Dintre persoanele care au trecut de 50 de ani, aproximativ jumătate declară că au crampe la picioare, o treime spun că sunt treziți noaptea din cauza acestor crampe, iar 15% declară că au crampe o dată pe săptămână.
Crampele picioarelor sunt spasme musculare care se întâmplă atunci când nervii care pot să contracte mușchii intră într-un mod de activare non-stop. Acestea sunt frecvente în rândul persoanelor cu probleme ale piciorului, cum ar fi picioarele plate, tulburări metabolice sau afecțiuni neurologice, cum ar fi boala Parkinson sau neuropatia (leziuni ale nervilor).
Cu toate acestea, majoritatea crampelor afectează oameni sănătoși. Deshidratarea și dezechilibrele electrolitice, cum ar fi nivelurile scăzute de potasiu sau magneziu din sânge (un efect secundar comun al diureticelor), pot crește riscul de crampe.

Cum poți interveni

Pentru a opri crampele piciorului odată ce a început, ridicați-vă și înclinați-vă încet înainte. Dacă nu doriți să vă ridicați din pat, așezați-vă și întindeți mâna înainte, astfel încât să puteți apuca degetele de la picioare, apoi îndoiți încet piciorul în sus spre cap. Țineți apăsat aproximativ 20 de secunde, apoi eliberați. Repetați după cum este necesar.

În ciuda lipsei unei terapii dovedite științific și sigure pentru a preveni crampele recurente pe timp de noapte, câteva abordări ar merita încercate.
Începeți cu exerciții de întindere. În timp ce stai în fața unui perete la aproximativ 2 metri distanță, aplecați-vă înainte până când mâinile ating peretele. Păstrați picioarele drepte și talpa fixată pe podea. Ar trebui să simțiți o întindere, dar nu ar trebui să fie dureroasă. Țineți poziția timp de 20 de secunde și eliberați.
Repetați întinderea de patru până la cinci ori. Încercați să faceți acest lucru de trei ori pe zi, cel puțin în primele câteva săptămâni și apoi după cum este necesar. Cel mai important moment pentru a vă întinde este înainte de culcare.
Alte măsuri preventive includ menținerea unei bune hidratări, purtarea de încălțăminte de susținere potrivită în timpul zilei și menținerea așternutului peste în timpul nopții. Deși dovezile nu sunt puternice, unii oameni consideră că un supliment zilnic de vitamine din complexul B ajută sau puteți lua în considerare difenhidramina fără prescripție medicală (Benadryl) înainte de culcare, scrie health.harvard.edu.
În acest moment, nu există medicamente aprobate de FDA pentru crampele picioarelor. Singurul medicament cu dovezi solide este chinina. Cu toate acestea, FDA a emis avertismente repetate împotriva utilizării chininei pentru prevenirea sau tratarea crampelor la picioare, deoarece poate provoca reacții adverse grave, cum ar fi anemia severă. Deși medicii pot prescrie medicamentul în continuare, este recomandat numai atunci când crampele sunt invalidante și persoana înțelege riscurile semnificative.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy