Cum revenim la sala de fitness în siguranță. Gabriel Toncean explică

Georgiana Ioniță / 22 iun 2020 / 14:42
EXCLUSIV
Șeful Gabriel Toncean, Șeful Federației Române de Culturism și Fitness, FOTO: Arhiva personala
Șeful Gabriel Toncean, Șeful Federației Române de Culturism și Fitness, FOTO: Arhiva personala

Șeful Federației Române de Culturism și Fitness, Gabriel Toncean, a vorbit, într-un interviu la DC Medical, despre cum putem reveni la sala de sport în condiții de siguranță, după criza generată de pandemia de coronavirus, dar și despre ce strategie trebuie abordată după  pauza de mușcare din ultimele luni. 

A trecut deja o săptămână de când ne-am întors în sălile de fitness și, pentru cei mai mulți, momentul a fost unul foarte important. Sălile sunt pline de sportivi care își doresc să revină la forma avută înainte de intrarea în starea de urgență.

Gabriel Toncean explică de ce este atât de important ca mișcarea să fie una controlată și care să nu lase sechele în organism, mai ales după o perioadă atât de îndelungată de pauză. 

 

 DC MEDICAL: De o săptămână suntem din nou în sală. Aveți câteva sfaturi pentru cei care s-au reîntors în sălile de fitness după o pauză de 3 luni?


Gabriel Toncean: Să respecte normele de siguranță transmise de către Ministerul Sănătății și să înceapă cu antrenamente mai reduse că intensitate, față de cele practicate înainte de perioada de repaus. Este esențial ca organismul să fie bine încălzit înainte de a trece la exercițiile propriu zise. Să nu uităm că timp de 3 luni am stat acasă, chiar dacă unii dintre noi au făcut mișcare acasă.


                     DC MEDICAL: Cât de importantă este mișcarea, după pandemie și cum ajută ea organismul?


G.T.: Mișcarea a fost importantă mereu. Sportul este cea mai ușoară și ieftină, dacă vreți, modalitate prin care ne putem menține sănătoși. Evident, după o perioadă de 3 luni în care am stat în casă, reluarea activităților sportive este esențială. Poate am luat în greutate, poate nu am reușit să ne mai odihnim la fel de bine, poate am devenit mai irascibili sau deprimați. Toate aceste afecțiuni sunt cauzate sau acutizate de lipsa de mișcare. Putem să mergem la sală, putem să alergăm în parc, să facem drumeții sau chiar să ne plimbăm. Important este să facem mișcare!
 
                DC MEDICAL: Cât de pregătite sunt sălile de fitness să primească în siguranță clienții?

G.T.: Ministerul Sănății a făcut o listă cu măsuri de siguranță. Sunt convins că niciun proprietar al unei săli de fitness nu-și va asumă riscurile pe care le presupune nerespectarea acestor măsuri. Nu trebuie să ne fie frică și cred că ne putem reîntoarce cu încredere în sălile de fitness. Atâta timp cât respectăm distanțarea și toate regulile de igienă, nimic rău nu se poate întâmplă.
 
                 DC MEDICAL: De ce să ne ferim atunci când intrăm intr-o sală, pentru a fi în siguranță în fața COVID 19?


G.T.: Să ne ferim din a folosi aparatele care nu au fost igienizate de cel care le-a folosit anterior sau de personalul sălii de fitness. Să respectăm distanțarea față de restul persoanelor aflate în sală. Să ne dezinfectăm mâinile atât înainte de începutul antrenamentului, cât și după.
 

                    DC MEDICAL: Cât de des mergeți la sală și ce tip de antrenament recomandați acum, la reluarea activității sportive?
 
G.T: Programul meu cuprindea 5 ședințe săptămânale de antrenament. Evident că după o perioadă de 3 luni de repaus parțial sau total nu este indicat să reluăm antrenamentele la aceeași intensitate. Recomand sesiuni de 45-60 de minute și folosirea unor greutăți cu 20% mai reduse decât maximum cu care eram obișnuiți înainte de perioada de repaus.

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy