Dieta corectă: la ce ore să mănânci ca să-ți poți controla greutatea
Dieta normală presupune trei mese pe zi. În timp ce unii aleg mic dejun, prânz și cină, alții aleg să sară peste micul dejun și să ia o gustare seara, înainte de culcare. Iată care variantă e...
Echilibrul dintre creșterea în greutate și pierderea în greutate este determinat preponderent de ceea ce mănânci, de cât mănânci și de cât de multe exerciții fizice faci. Dar un alt factor important este adesea neglijat ... Publicat 27 februarie în jurnalul cu acces deschis PLOS Biology (link studiu), studiul efectuat de cercetători de la Universitatea Vanderbilt, SUA, arată că nu contează doar câte calorii mănânci, ci și CÂND le consumi, iar asta determină cât de bine arzi acele calorii în timpul zilei.
Ceasul biologic zilnic și somnul reglează modul în care alimentele mâncate sunt metabolizate; deci alegerea de ardere a grăsimilor sau a carbohidraților se schimbă în funcție de ora zilei sau a nopții. Ritmul circadian al organismului îl programează să ardă grăsimi când dormi, așa că atunci când sari peste micul dejun și apoi iei gustări noaptea, întârzii această ardere a grăsimilor, arată cercetătorii.
Dieta corectă: la ce ore e mai bine să iei cele trei mese
Ei au monitorizat metabolismul subiecților de vârstă mijlocie și vârstnici într-o cameră specială întreagă pe parcursul a două sesiuni separate de 56 de ore, folosind un design experimental „random crossover". În fiecare sesiune, prânzul și cina au fost luate la aceleași ore (12:30 și, respectiv, 17:45), dar orarul celei de-a treia mese a fost diferit între cele două părți ale studiului. Astfel, într-una din sesiunile de 56 de ore, masa suplimentară zilnică a fost prezentată ca mic dejun (la ora 8:00), în timp ce în cealaltă sesiune, o masă echivalentă din punct de vedere nutrițional a fost prezentată acelorași subiecți ca o gustare luatî seara târziu (la ora 22:00) . Durata „postului" peste noapte a fost aceeași pentru ambele ședințe.
În timp ce cele două sesiuni nu au fost diferite în ceea ce privește cantitatea sau tipul de alimente consumate la mese sau în nivelurile de activitate fizică ale subiecților, orarul zilnic al disponibilității de nutrienți, însoțit de controlul metabolismului în ceas/somn a schimbat preferința subiecților pentru grăsimi/carbohidrați, astfel încât gustările luate seară târziu a dus la arderea a mai puține de grăsimi în comparație cu cele arse în sesiunea care lua micul dejun. Momentul mesei în timpul ciclului zi / noapte afectează, prin urmare, măsura în care alimentele ingerate sunt utilizate sau depozitate.
Acest studiu are implicații importante asupra obiceiurilor alimentare, sugerând că un post zilnic între masa de seară și micul dejun va optimiza gestionarea greutății.
-
Legătura surprinzătoare dintre somn, intestin și inimă12.06.2026, 22:09
-
-
Greșeala pe care o faci când îmbraci hainele noi12.06.2026, 20:18
-
-
De ce unele medicamente nu se iau niciodată cu lapte sau iaurt12.06.2026, 17:34
Studiu despre dieta ketogenică: efecte asupra ficatului și glicemiei
Un aliment surprinzător ajută somnul. Îmbunătățește biomarkerii ce au impact direct asupra somnului
Acest medicament vechi prelungește viața. Medicii sunt uimiți de rezultate. Adio dietă!
Dieta vegetariană: risc mai scăzut de diabet și cancer. Ce trebuie să știi înainte să renunți la carne
Ce se întâmplă dacă mănânci semințe de dovleac când vrei să slăbești. Un detaliu te va surprinde
Cum să slăbești fără dietă. Trucul simplu care funcționează mereu
Nu mai mânca asta! 5 alimente pe care medicii le evită cu orice preț
Crezi că mănânci sănătos? S-ar putea să te înșeli. Nu mai consuma aceste alimente! Medicii trag un semnal de alarmă!
Ce nu ai știut despre uleiul de pește. Adevărul despre Omega-3. Citește asta înainte să mai iei suplimente
Patru alimente de evitat pentru a reduce tensiunea arterială
Aceste 4 alimente trebuie evitate dacă ai hipertensiune arterială.
Dieta cu orez de 1.000 de calorii: cum funcționează și ce rezultate oferă
Cât de mult vei trăi, de fapt? Nu genele decid, ci alegerile tale zilnice! Detaliul despre longevitate care te va surprinde
Postul intermitent, fără efect asupra kilogramelor în plus
Această combinație de alimente îți topește grăsimea de pe burtă
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
Crezi că berea fără gluten e sigură? Studiul care dă peste cap tot ce știai
Omega-3, nutrientul minune pentru sănătate. E forță pentru creier și inimă
Ce să mănânci pentru a-ți îmbunătăți sănătatea digestivă după 50 de ani. Alimentele care îți protejează stomacul și flora intestinală
La ce oră ar trebui să luăm cina pe timpul iernii
Tot ce s-a spus până acum despre slăbit este greșit! De ce "mănâncă mai puțin și mișcă-te mai mult" nu ajută
Un studiu demontează postul intermitent: nu pare să aibă efect pentru cine vrea să piardă din greutate
Ce să mănânci când ai gastrită? 7 alimente care îți salvează stomacul
Ai dureri de stomac și senzație de arsură? Nu mai ignora semnalele. Ce alimente îți pot salva stomacul și pe care trebuie să le eviți.
