Fructe uscate sau oleaginoase. Nutriționist: nu confundați

Angela Sabău / 20 feb 2021 / 21:44
Fructe sucate
Fructe sucate

Medicul nutriționist Mihaela Bilic atrage atenția asupra confuziei care se face atunci când vine vorba despre fructe uscate sau oleaginoase, care sunt consumate, adesea, împreună.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a postat pe rețelele de socializare un avertisment cu privire la confuzia care se face atunci când vine vorba despre fructe uscate sau oleaginoase. Acestea sunt adesea consumate împreună, însă medicul spune că există diferențe majore.
Iată ce scrie ea pe pagina de Instagram:

Nu confundați!!
Între fructele uscate și fructele oleaginoase e o diferență de 300calorii!
Deși în supermarket sunt puse în cadrul aceluiași raion și de multe ori se găsesc împreună în cadrul aceluiași ambalaj, fructele uscate/deshidratate și fructele oleaginoase sunt 2 categorii de alimente complet diferite!
Fructele uscate (caise, prune, stafide, smochine) sunt de 6-8 ori mai concentrate decât fructele proaspete, conțin în principal glucide (fructoză) și au în medie 250cal/100g.
Fructele oleaginoase (nuci, alune, semințe, migdale, fistic) sunt un fel de super-food, o esență de nutrienti concentrați într-un volum mic: 40% grăsimi, 30% proteine, 20% glucide și 550-600cal/100g.
E drept că amândouă sortimentele trebuie mâncate cu bucata. Porția corectă este de 4-5 bucăți pentru fructele deshidratate și 8-10 bucăți când vine vorba de migdale, fistic sau sâmburi de nucă. Da, doar atât!☺️ 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy