Închiderea școlilor în carantină a afectat mental mai multe categorii de copii. STUDIU

Dana Lascu / 16 aug 2021 / 16:26
Profesor în clasă. Foto: Pixabay
Profesor în clasă. Foto: Pixabay

Riscul de probleme de sănătate mentală la elevi și studenți în tipul carantinei impuse din cauza COVID-19 a crescut la anumite categorii de copii și adolescenți, arată un nou studiu.

În martie 2020, a început carantină națională COVID-19 din Marea Britanie, iar școlile au fost închise aproape pentru toți copiii, cu excepția celor ai căror părinți erau lucrători esențiali, sau celor care erau considerați „vulnerabili”, precum cei cu nevoile de sănătate mintală sau care trăiau în orfelinate (Cabinet Office, 2020; Department for Education, 2020). Toți ceilalți elevi au primit diferite grade de sprijin educațional în timp ce erau acasă. De la 1 iunie 2020, elevii din anumite grupuri de ani au fost, de asemenea, rechemați la școală, cum ar fi cei care se apropiau de examenele naționale cheie. 

În timp ce închiderea școlilor ar putea avea unele beneficii, spre exemplu pentru acei elevi care întâmpină frecvent dificultăți de comportament sau sunt victime ale colegilor la școală, ar putea fi însă foarte dăunătoare pentru mulți alții cu probleme de sănătate mintală din cauza pierderii sprijinului colectiv zilnic pe care îl avea. 

Un nou studiu publicat în JCPP Advances (link direct studiu) a comparat bunăstarea elevilor studenților britanici care au rămas acasă în prima perioadă de carantină impusă din cauza pandemiei COVID-19, cu cei care au mers în continuare la școală.

În cadrul studiului, care a inclus 11.765 de studenți din clasele 8-XII (cu vârste cuprinse între 12 și 21 de ani), fetele, elevii din familiile sărace și cei care au accesat anterior asistență medicală pentru probleme mentale au prezentat cel mai mare risc de depresie, anxietate și deteriorarea stării de bine. 

De asemenea, elevii ai căror părinți plecau la muncă și cei care se pregăteau pentru examenele naționale în anul școlar următor au avut, de asemenea, un risc crescut de proble mentale. 

„Identificarea că există circumstanțe care ar putea face ca unii elevi școlari să fie deosebit de vulnerabili în timpul carantinei este importantă, atât pentru alocarea de locuri limitate la școală (în caz de redeschidere parțială, n.r.), cât și pentru susținerea eficientă a educației și bunăstării acestora”, a declarat autorul principal dr. Karen L. Mansfield, De la Universitatea din Oxford, din Regatul Unit.

„Am reușit să captăm răspunsuri de la un grup divers de elevi în prima perioadă de închidere parțială a școlii din Marea Britanie, iar rezultatele noastre au evidențiat factori de risc stabiliți, precum și alte circumstanțe cu o relevanță sporită în timpul carantinei, care au fost legate de sănătatea mintală și bunăstarea elevilor”, a continuat ea. 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy