Leacul natural pentru GREAȚĂ și RĂU DE MIȘCARE al marinarilor chinezi. Îl faci în bucătărie

Dana Lascu / 17 iun 2021 / 18:43
Ghimbir și mentă. Foto: Pixabay
Ghimbir și mentă. Foto: Pixabay

Leacul pentru greață și răul de mișcare este cunoscut de mii de ani. Marinarii chinezi sunt ce care l-au popularizat în lume. Astăzi e ușor de făcut în propria bucătărie.

De mii de ani, marinarii chinezi mestecă rădăcină de ghimbir pentru a-și ameliora răul de mare; astăzi, mulți călători care suferă de aceeași problemă, fie pe mare, fie în avioane, mașini sau trenuri, ar putea apela la acelați leac.

Multe studii medicale (link studiu 1, link studiu 2) au confirmat deja beneficiile de calmare a stomacului ale ghimbirului și chiar experții de la Clinica Mayo îl recomandă pentru greață gravidelor. 

Ghimbirul crește în mod natural tonusul și motilitatea tractului gastrointestinal, ajutând digestia - spre deosebire de antiacidul convențional bismut-subsalicilat, care acoperă în principal stomacul și dă ameliorarea temporară. 

Dr Frank Lipman, autorul cărții „Cum să fii bine”, recomandă regulat ghimbir, uneori în combinație cu mentă, pentru disconfort la nivelul stomacului. „Ghimbirul și menta pot fi încorporate în alimente și smoothie-uri, transformate în ceai, utilizate sub formă de tinctură sau utilizate chiar și ca ulei esențial” arată el. 

Cum îl prepari

Data viitoare când vă este greață, încercați așadar să savurați ceai de ghimbir sau încercați să radeți ghimbir proaspăt într-un smoothie verde. Pentru cei predispuși la greață dată de mișcare (răul care se manifestă în mașini, avioane, trenuri sau bărci), atunci când călătoresc, comprimatele de ghimbir pot face minuni.

Cu toate acestea, ghimbirul nu poate fi o soluție pe termen lung. Poate fi necesar să abordați potențialele alergii alimentare sau nivelurile ridicate de stres. Când sistemul de „luptă sau fugi” al organismului este declanșat, peristaltismul digestiv se poate opri, provocând stomac deranjat sau constipație.

Ce cantitate poți consuma

Deși Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) afirmă că până la 4 grame de ghimbir pe zi înseamnă consum sigur, majoritatea studiilor utilizează cantități mai mici. Multe studii utilizează 200-2.000 mg zilnic.

Indiferent de afecțiune, majoritatea cercetătorilor par să fie de acord că împărțirea a 1.000-1.500 mg de ghimbir în doze multiple este cel mai bun mod de a-l utiliza pentru a trata greața. Dozele mai mari sunt, în general, mai puțin eficiente și pot avea efecte secundare.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy