Mișcările repetitive pot provoca durere. Explicații și prevenție

Dana Lascu / 11 apr 2019 / 22:13
Te doare în palmă? Miscările repertitive ar putea fi de vină
Te doare în palmă? Miscările repertitive ar putea fi de vină

Mișcările repetitive, acele mișcări pe care le faci voluntar sau involuntar de prea multe ori, pot provoca durere. Aflați cum și de ce scrierea la tastatură, alergarea, rotirea unei șurubelnițe și alte mișcări uzuale pot afecta diferite părți ale corpului.

Fără să ne dăm seama, facem des anumite mișcări. Dar mișcările repetitive pot fi cauza apariției mai multor forme de durere. Iată care afecțiuni sunt provocate astfel:

Sindromul de tunel carpian

Nervul tău median și nouă tendoane trec printr-un tub numit tunelul carpian, care începe de la antebraț până în palmă. Mișcarea repetată, cum ar fi scrierea unor mesaje, tastarea sau jocurile video, pot inflama tubul și presa nervul. Acest lucru ar putea provoca dureri de mână, amorțeală, furnicături și te pot împiedica să prinzi cu mâna obiecte.

Fasciita plantară

Este cea mai frecventă cauză de durere în călcâi. Ligamentul care leagă partea din față și spatele a piciorului și care susține arcul se umflă și se iritată.

Deși este greu de știut exact ce cauzează acest lucru, aveți un risc mai mare să faceți fasciită plantară dacă repetați același impact asupra picioarelor (de exemplu, când alergați). Este mai obișnuită atunci când începeți să alergați.

Bursita la umăr

Săculețele mici, sinoviale, umplute cu lichid, care se numesc bursa, amortizează articulațiile și atenuează frecarea dintre mușchi și os. Le puteți inflama dacă faceți aceeași mișcare mereu, cum ar fi ridicarea cutiilor sau servirea unei mingi de tenis. Poate să doară atât de tare încât să vă împiedică să vă îmbrăcați sau să vă periați părul.

Umărul este cel mai frecvent loc pentru bursită, dar se poate întâmpla și la cot, șold, genunchi și oriunde se întâlnesc oasele.

Cotul jucătorului de tenis

Aproape jumătate dintre adulții care joacă sporturi de rachetă (tenis, squash, racquetball) fac epicondilita laterală sau cotul jucătorului de tenis, la un moment dat. Mișcarea repetată din braț inflamează tendoanele care se alătură mușchilor antebrațului la exteriorul cotului (tendinopatie, denumită uneori tendinită).

Alte mișcări - învârtirea unei șurubelnițe, smulgerea buruienilor, învârtirea unui ciocan - pot provoca, de asemenea, afecțiunea. S-ar putea să aveți dureri și arsuri, mai ales când vă folosiți brațul. Vă va fi greu să prindeți cu mâna varii lucruri.

Genunchiul săritorului

Tendinita rotuliană sau genunchiul săritorului este, de asemenea, un tip de tendinopatie. Repetarea alergării sau a săriturilor inflamează tendonul patelar la marginea inferioară a genunchiului.

Fracturi de stres

Alergarea, baschetul, tenisul sau orice activitate în care izbiți picioarele de pământ iar și iar, poate provoca crăpături mici în oase, în special în oasele gambei și ale piciorului (numit popular laba piciorului). Cu cât o faceți mai des, cu atât doare mai tare. Câteva săptămâni de odihnă sunt necesare dacă nu doriți să agravați lucrurile, arată experții de la WebMD.

Sindromul bandei iliotibiale

Sindromul Bandei Iliotibiale (SBIT) este una dintre cele mai frecvente leziuni în rândul alergătorilor. Apare atunci când banda iliotibială, adică ligamentul care coboară prin partea laterala a coapsei, de la șold până la tibie, este mult prea tensionat sau inflamat. Mișcările repetate, cum ar fi alergatul, ciclismul sau ridicarea halterelor, pot duce la frecarea aceastei benzi de osul și pot provoca iritații, dureri și umflături. Poate fi mai rău atunci când mergeți sau alergați pe un deal sau pe scări.

O încălzire (înainte de a începe alergarea) poate ușura durerea, dar să nu vă lăsați păcăliți: dacă nu vă odihniți pentru a da o șansă banzii să se refacă, s-ar putea transforma în ceva mai rău.

Degetul folosit la mouse

Cunoscută sub numele de tenosinovită, tendinita sau sindromul de Quervain, afecțiunea apare atunci când unul dintre degetele tale se blochează într-o poziție îndoită. Dacă aveți artrită, în special artrită reumatoidă, este destul de comună.

Se poate întâmpla și atunci când faceți lucruri cum ar fi grădinăritul, tăierea sau folosirea deasă a unui mouse la computer.

Prevenție: Încălzirea

Cum să vă feriți de aceste aceste vătămări? Încălzirea înainte de orice formă de antrenament este obligatorie. Indiferent dacă veți juca baschet, tenis sau o rundă de golf ocazională, este o idee bună să vă relaxați mușchii, ligamentele, tendoanele și articulațiile. Mergi, fugi pe loc sau fă niște genuflexiuni sau fandări. E nevoie de 5-10 minute de încălzire - un preț mic care trebuie plătit pentru a evita rănirea.

Prevenție: Începeți încet

Dacă acum vă apucați de sort, veți fi tentat să faceți exerciții grele din prima. Încercați să nu exagerați. Când începeți un antrenament pe care nu l-ați mai făcut înainte, corpul dumneavoastră are nevoie de timp să se obișnuiască cu asta. Apoi, în funcție de forma fizică pe care o aveți, puteți crește încet viteza, distanța, greutatea sau intensitatea și puteți urmări răspunsul pe parcurs.

Prevenție: Faceți corect exercițiile

Cea mai frecventă cauză a rănilor în sport este tehnica proastă. Cea mai mică eroare sau modificare a formei unui exercițiu poate avea un efect major. Chiar și muzicienii se pot răni în acest fel. Antrenorii, instructorii și fizioterapeuții vă pot ajuta să vă asigurați că faceți lucrurile cum trebuie.

Prevenție: Amestecați exercițiile

Puteți evita efectuarea excesivă a acelorași mișcări dacă vă modificați activitățile. De exemplu, puteți înota pentru sănătatea inimii, să ridicați greutăți pentru mușchii dvs. și să vă întindeți pentru a rămâne flexibil. Sau încercați ceva care să combine mai multe beneficii, precum yoga care dă forță, flexibilitate și echilibrul, dar adaugă meditația care este bună pentru sănătatea mintală.

Tratament la domiciliu

Primele lucruri pe care să le faceți când aveți dureri:

Odihnă: Întindeți-vă!

Gheață: 20 de minute se țin compresele, și nu puneți gheața direct pe piele.

Comprimare: utilizați un bandaj pentru suport

Ridică: Ridicați zona rănită deasupra nasului, dacă este posibil (gen, stați întins cu picioarele ridicate pe perne mai sus decât capul)

De asemenea, puteți folosi medicamente antiinflamatoare pentru a ușura durerea și umflarea.

Când mergeți la doctor

Mergeți la un consult dacă durerea durează sau se agravează după câteva zile. Ajungeți imediat la Urgență dacă o articulație arată ciudat sau dacă durerea este intensă. Spuneți medicului dumneavoastră cum v-ați rănit. Probabil vă va sugera să renunțați un tip la sportul sau la mișcarea care vă provoacă durerea. dar încă mai puteți să faceți alte exerciții, dacă ele nu agravează lucrurile. Tratamentul îl stabilește medicul.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25