Oase mai puternice datorită căldurii și microbiotei. Studiu inedit

Florina Pop |
Oase sănătoase: ce să evitați   FOTO: pexels.com
Oase sănătoase: ce să evitați FOTO: pexels.com

Cercetătorii au observat că expunerea la temperaturi ridicate, 34 de grade Celsius, crește rezistența oaselor.

O echipă de cercetători elvețieni, de la Universitatea din Geneva, au sesizat că expunerea la temperaturi ambientale mai calde crește rezistența osoasă, previne pierderea densității osoase tipice osteoporozei. Aceștia au sesizat o schimbare a compoziției microbiotei intestinale declanșată de căldură, cu efect asupra oaselor.

”Într-un experiment, am plasat șoareci nou-născuți la o temperatură de 34 ° C pentru a minimiza șocul de căldură asociat cu nașterea lor. Am constatat că aveau oase mai lungi și mai puternice, confirmând că creșterea osoasă este afectată de temperatura ambiantă”, susține Mirko Trajkovski, profesor la Departamentul de Fiziologie Celulară și Metabolism și la Centrul pentru Diabet al Facultății de Medicină UNIGE, care a condus studiul.

Autorii studiului au vrut să vadă dacă pot aplica descoperirea și la oameni. ”Am găsit o corelație clară între latitudinea geografică și fracturile de șold, ceea ce înseamnă că în țările din nord incidența este mai mare în comparație cu sudul mai cald. (...) Normalizarea analizei jucătorilor cunoscuți, cum ar fi vitamina D sau calciu, nu a modificat această corelație. Cu toate acestea, atunci când am exclus temperatura ca determinant, corelația s-a pierdut”, adaugă cercetătorii, potrivit unui comunicat al universității citate.

Studiul, AICI.