Soluții ușoare pentru sforăit

Dana Lascu / 24 sep 2019 / 23:23
Bacteria care provoacă tusea convulsivă poate rămâne multă vreme în nas sau gât
Bacteria care provoacă tusea convulsivă poate rămâne multă vreme în nas sau gât

Pentru că nu se poate odihni cu atâta sforăit, partenerul de pat și-a cumpărat dopuri de urechi sau o pereche de căști care anulează zgomotul?Noaptea, în somn, tu sau partenerul faceți mai mult zgomot decât un aspirator? Dacă da, există soluții, unele chiar foarte ușoare.

Aproape toată lumea sforăie cel puțin ocazional, iar sforăitul obișnuit este de asemenea destul de comun. Aproximativ 44% dintre bărbați și 28% dintre femei cu vârste cuprinse între 30 și 60 de ani sforăie regulat.

Sforăitul apare atunci când aerul nu se poate mișca liber prin pasajul din partea din spate a nasului și a gurii, de obicei din cauza țesutului moale și lăsat din limbă sau gât. Drept urmare, țesutul din jur vibrează cu fiecare respirație, creând zgomot – acel sforăit enervant.

În general, sforăitul ușor și ocazional nu pare să fie dăunător sănătății. Dar sforăitul puternic poate avea mai multe efecte nefaste. Mai precis, sforăitul cu volum risicat, ca să spunem așa, punctat de scurte pauze în respirație este semnul caracteristic al apneei obstructive de somn, o afecțiune gravă care poate duce la alte boli, așa că nu trebuie lăsată netratată. Din fericire există tratamente, inclusiv pentru deviația de sept care poate provoca sforăitul și, implicit, apneea. Aflați AICI cum se remediază problema și ce medici vă pot ajuta.

Dar, pe lângă problemele pe care ți le creează direct asupra sănătății, sforăitul poate perturba și somnul partenerului, putând crea probleme în relație.

Ce trebuie să faci

Dar, dacă e vorba doar de un sforăit ușor sau mediu, fără o cauză medicală în spate, poți face mai multe lucruri ca să dormi mai bine și să nu-ți mai deranjezi partenerul, spun experții de la Școala Medicală Harvard. Iată care:

- Reduceți consumul de alcool.

- Slăbiți! Adică pierdeți excesul de greutate pe care aproape sigur îl aveți.

- Clătiți sinusurile cu soluție salină înainte de culcare.

- Folosiți medicamente pentru alergii (dacă le aveți) sau un umidificator.

- Dormiți pe o parte, nu pe spate.

- Renunțați la fumat.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28