Vitamina E: de ce este importantă pentru sistemul imunitar și funcțiile metabolice. Primele semne ale deficitului de vitamina E

Vlad Crăciunoiu |
Data publicării:
Vitamina E Foto: Freepik @yarunivstudio
Vitamina E Foto: Freepik @yarunivstudio

Deficitul de vitamina E, deși rar, poate duce la simptome semnificative și necesită intervenția medicală pentru a restabili nivelurile adecvate prin alimentație și suplimente.

Deficitul de vitamina E este o afecțiune rară, cu cauze subiacente, și cel mai bine este să consultați un medic dacă apar simptome. Vitamina E este o vitamină liposolubilă cu proprietăți antioxidante, ajutând la întărirea sistemului imunitar și la reglarea metabolică.

Se găsește în mod natural în diverse alimente și este adăugată în unele produse pentru a crește aportul. Dozele mari pot crește riscul de sângerare, potrivit Healthline. Simptomele deficienței includ dificultăți la mers, dureri musculare, tulburări de vedere, neuropatie periferică și stare generală de rău.

Cum să crești nivelul de vitamina E din organism

Dacă suspectați o deficiență de vitamina E, consultați-vă medicul și luați în considerare administrarea de suplimente pentru a vă crește nivelul. O dietă sănătoasă bogată în vitamina E poate include nuci, semințe, cereale integrale, uleiuri pe bază de legume, legume cu frunze, cereale îmbogățite, kiwi și mango.

Suplimentarea este o modalitate populară de a adăuga vitamine și minerale în dieta ta dar fii precaut, deoarece poate interfera cu alte medicamente, cum ar fi anticoagulantele, medicamentele pentru chimioterapie și medicamentele pentru radioterapie. Unele suplimente pot conține doar un singur tip de vitamina E, în timp ce organismul tău are nevoie de alfa-tocoferol.

Suplimentele concentrate, nu multivitaminele, pot conține mai multă vitamina E decât este necesar, iar excesul poate duce la riscuri pentru sănătate. Cercetările pe această temă sunt limitate.

Citește și: Testul de sânge care poate schimba viitorul diagnosticării bolii Parkinson. Identifică riscul de Parkinson cu până la șapte ani înainte de apariția simptomelor

Foto: Freepik @yarunivstudio

Aportul zilnic recomandat

Aportul de vitamina E este esențial pentru adulți și copii cu vârsta de 14 ani și peste, cu doze mai mici pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 1 și 3 ani și pentru cei cu vârsta cuprinsă între 4 și 8 ani și între 9 și 13 ani. Femeile care alăptează ar trebui să consume zilnic 19 mg. Pentru a atinge acest aport, combinați zilnic câteva alimente, cum ar fi semințele de floarea-soarelui, untul de arahide și spanacul, care conțin cantități diferite de vitamina E.

Vezi și: Creșterea incidenței cancerelor gastro-intestinale la adulții tineri. Ce spun noile studii

Cauzele deficienței de vitamina E

Deficitul de vitamina E poate fi cauzat de afecțiuni care împiedică capacitatea organismului de a absorbi grăsimile, inclusiv nutrienții solubili în grăsimi, cum ar fi vitamina E. Aceste afecțiuni includ insuficiența pancreatică exocrină, colesterolul, fibroza chistică, ciroza biliară primară, boala Crohn și sindromul intestinului scurt.

În cazuri rare, deficitul de vitamina E poate fi rezultatul unei afecțiuni genetice numite ataxie cu deficit de vitamina E (AVED), care afectează controlul și coordonarea musculară.

Cand să mergi la doctor

Dacă prezentați simptome de deficit de vitamina E și o afecțiune care absoarbe grăsimile, consultați medicul pentru un diagnostic. Acesta va stabili cel mai bun tratament, care poate implica un supliment de vitamina E în doze mari sau solubil în apă. 

Se poate elabora un plan de tratament pentru a restabili nivelul de vitamina E, dar dacă nu este tratat, simptomele se pot agrava, ceea ce poate duce la complicații suplimentare și poate avea un impact asupra calității vieții. Este esențial să urmezi sfatul medicului pentru a vă menține o stare de sănătate bună.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel