5 obiceiuri pentru reducerea colesterolului. Medic: Pot avea un impact mai îndelungat

5 obiceiuri pentru reducerea colesterolului. FOTO: Freepik @antoninavlasova
5 obiceiuri pentru reducerea colesterolului. FOTO: Freepik @antoninavlasova

Care sunt cele cinci obiceiuri sănătoase pentru reducerea colesterolului. Acesta este cauza a 4,5% dintre decese, la nivel mondial.

Colesterolul este o substanță de care organismul uman are nevoie. De exemplu, organismul folosește colesterolul pentru a produce anumiți hormoni, pentru a digera corect alimentele și pentru a produce celule noi. Organismul produce colesterol, dar oamenii îl pot obține și din surse alimentare.

Potrivit Asociației Americană a Inimii colesterolul există în organism în două forme principale: lipoproteine cu densitate mică (LDL) și lipoproteine cu densitate mare (HDL). LDL se poate acumula în fluxul sanguin și poate crește riscul de accidente vasculare cerebrale și atacuri de cord, așa că este esențial ca numărul de LDL să nu fie prea mare.

Vezi și: Pepenele și beneficiile sale. De la hidratare la boosterul de antioxidanți

Colesterolul ridicat, cauză de deces pentru milioane de oameni

Colesterolul HDL sau colesterolul ”bun” al organismului ajută la transportul colesterolului înapoi la ficat, astfel încât ficatul să îl poată descompune. Dar HDL-urile pot avea un impact asupra altor domenii ale sănătății în moduri pe care cercetătorii nu le înțeleg pe deplin. De exemplu, cercetătorii încă încearcă să înțeleagă modul în care nivelurile de HDL afectează creierul. Autorii studiului remarcă faptul că HDL din creier este ușor diferit de HDL din restul corpului, notează Medical News Today.

Un control al nivelului de colesterol este extrem de important, atât pentru sănătatea individuală, cât și pentru sistemele de sănătate. La nivel global, susține Organizația Mondială a Sănătății (OMS), ”se estimează că nivelul ridicat al colesterolului cauzează 2,6 milioane de decese (4,5% din total). Colesterolul total ridicat este o cauză majoră a poverii bolii atât în țările dezvoltate, cât și în cele în curs de dezvoltare, ca factor de risc pentru cardiopatia ischemică și accidentul vascular”, notează Eat This.

5 pași pentru scăderea colesterolului

Potrivit dr. Tomi Mitchel, medic de familie și specialist în strategii legate de nutriție și sănătate, sunt câțiva pași simpli care pot duce la scăderea colesterolului. 

Ce trebuie să știți despre colesterol. Importanța colesterolului în organism este explicată de dr. Mitchell, care afirmă că acesta este ”esențial pentru multe procese biologice, inclusiv pentru producerea membranelor celulare și sinteza hormonilor.

Cu toate acestea, prea mult colesterol se poate depune pe vasele de sânge, crescând riscul de boli de inimă. Colesterolul este produs de ficat și se găsește în anumite alimente, cum ar fi ouăle și produsele lactate”, spune dr. Mitchell.

Mai mult decât atât, susține medicul, deși mulți cred că schimbarea stilului de viață reduce imediat nivelul colesterolului, acest lucru are loc în timp, neexistând o perioadă fixă care să garanteze. ”În timp ce medicamentele pentru scăderea colesterolului pot produce o schimbare în 6-8 săptămâni, schimbările stilului de viață pot avea un impact mai îndelungat”, mai spune dr. Mitchell.

7-9 ore de somn pe noapte

”Somnul insuficient sau de proastă calitate a fost asociat cu un nivel crescut al colesterolului”, a spus dr. Mitchell, astfel că ”un somn îndeajuns poate să aibă impact asupra colesterolului. De altfel, somnul ajută la reglarea metabolismului și scade inflamațiile.

Atunci când nu dormim suficient, corpul nostru produce mai mult cortizol, hormonul stresului, care poate crește inflamația și poate duce la creșterea nivelului de colesterol.

În plus, atunci când suntem lipsiți de somn, suntem mai predispuși să facem alegeri alimentare nesănătoase și să consumăm alimente bogate în grăsimi saturate, ceea ce poate contribui, de asemenea, la creșterea nivelului de colesterol”, mai spune dr. Mitchell.

Vezi și: În cât timp ne recuperăm somnul pierdut. Medic: Există mai multe controverse

Renunțați la fumat

Oricât de greu pare să fie, renunțatul la fumat înseamnă o multitudine de beneficii pentru sănătate, inclusiv reducerea colesterolului. ”După ce o persoană a fumat, nivelul colesterolului rău crește în sânge. Acest lucru poate duce la depuneri pe vasele de sânge și crește riscul de atac de cord sau AVC”, mai spune ea.

Adoptă o dietă echilibrată

Potrivit dr. Mitchell, adoptarea unei diete sănătoase și echilibrate este una dintre cele mai importante metode de a scădea nivelul de colesterol.

”O dietă cu un conținut scăzut de grăsimi saturate și trans poate ajuta. Printre exemplele de alimente cu un conținut ridicat de grăsimi saturate și trans se numără: carnea grasă, produsele lactate cu multă grăsime, untul, untura de porc, alimentele prăjite.

Înlocuirea acestor alimente cu unele care au un conținut scăzut de grăsimi saturate și trans, cum ar fi: carnea slabă, produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi, uleiurile vegetale, nuci și semințe. Anumite tipuri de pește pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol.

În plus, consumul multor alimente bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale, fructele și legumele, poate ajuta, de asemenea, la scăderea colesterolului”, mai spune specialistul.

Activitate fizică susținută

Așa cum spun specialiștii, activitatea fizică susținută este eficientă pentru multe aspecte privind îmbunătățirea sănătății și a stării de bine. Pe lângă scăderea în greutate și îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, sportul ajută și la reducerea riscului de boli cronice.

”Exercițiile au un impact pozitiv asupra nivelului de colesterol, iar sportul regulat poate să scadă colesterolul rău și să îl crească pe cel bun. În plus, exercițiile fizice ajută la îmbunătățirea funcției endoteliului, care este stratul de celule care căptușește vasele de sânge”, mai spune Mitchell.

Vezi și: Sedentarismul, învins cu 30 de minute de mișcare pe zi. Dr. Hâncu: Este de fapt un medicament

Scăpați de kilogramele în plus

Exercițiile fizice menționate anterior sunt eficiente și pentru scăderea în greutate, care este o altă condiție importanță pentru reglarea nivelului de colesterol din sânge.

”Există câteva motive  cheie pentru care pierderea în greutate poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol. În primul rând, purtarea unui exces de greutate poate duce la inflamații, care, la rândul lor, pot crește nivelul colesterolului.

Pierderea în greutate poate ajuta la reducerea inflamației și la promovarea unui echilibru sănătos al colesterolului în organism. În plus, celulele adipoase produc hormoni care pot crește nivelul colesterolului. Atunci când slăbiți, reduceți celulele grase din organism, ceea ce poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol.

În cele din urmă, pierderea în greutate vă poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină, ceea ce ajută la menținerea sub control a nivelului de colesterol. Prin îmbunătățirea sensibilității la insulină, puteți ajuta la prevenirea acumulării de colesterol rău în sânge. În consecință, pierderea în greutate este un pas important în gestionarea nivelului de colesterol și în promovarea sănătății inimii”, mai spune aceasta.

Vezi și: Colesterolul bun și boala ALZHEIMER, o legătură ce dă speranțe

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0