8 alimente mov care îmbunătățesc calitatea dietei

Cătălina Burghelea / 19 mai 2021 / 21:49

Alimentele mov nu sunt doar atractive, ci și hrănitoare. 

Culoarea mov a unor alimente se datorează unui grup de pigmenți care se dizolvă în apă, numiți antociani. Au multe beneficii pentru sănătate.

1. Cartof mov

Conform tabelului alimentar, cartoful mov este un produs energetic, deoarece 100 de grame furnizează 20 de grame de amidon și aproape 4 grame de zahăr, care îi conferă acea aromă dulce caracteristică. De asemenea, are 3% fibre și mai mult de 300 miligrame% potasiu.

În Journal of Food Science, a fost studiat conținutul ridicat de antocianină al cartofului mov. În urma analizelor, s-a descoperit că acest cartof, folosit ca supliment, a fost eficient în controlul obezității la animalele de laborator. În plus, și-a demonstrat capacitatea de a reduce riscul metabolic.

2. Varză mov

Brassica oleracea, cunoscută și sub numele de varză mov, violet sau varză purpurie, este un aliment indicat în dietele hipocalorice, deoarece conține peste 90% apă și mai mult de 2% fibre.

Varza mov conține o mulțime de potasiu, beta-caroten și vitamina K. În plus, contribuția sa de vitamina C, mai mare de 50 miligrame, este similară cu cea a mai multor fructe citrice.

3. Pitaya, fructul dragonului

Fructul dragonului este un aliment tropical cu o textură similară cu kiwi. Pulpa sa are o culoare mov-roșiatică și conține multe semințe care pot fi consumate cu ușurință.

Dulceața sa este dată de conținutul ridicat de zaharuri care măresc considerabil aportul de calorii. Conform tabelului USDA , 80% din nutrienții săi sunt carbohidrați simpli și 100 de grame de fructe furnizează 264 de calorii. În plus, conține 2% fibre.

Unele teste de laborator sugerează că extractul de Pitaya, care are un conținut ridicat de antocianină, poate opri creșterea celulelor canceroase.

4. Conopidă mov

Conopida mov este o plantă cruciferă care, datorită mutației genetice, are o culoare foarte atractivă. Unii compuși bioactivi analizați au o activitate antioxidantă importantă.

Un studiu a concluzionat că includerea în dietă a legumelor crucifere, precum conopida mov, poate reduce riscul anumitor boli cardiovasculare și poate spori speranța de viață în general.

90 de grame de conopidă mov pe zi oferă 29 de calorii, 5 grame de carbohidrați și 25 de miligrame de vitamina C. 

5. Vinete

O cană de vinete mărunțite pe zi ne oferă 76 de grame de apă, 5 grame de carbohidrați și 2,5 grame de fibre. Pentru aceste contribuții, este una dintre cele mai utilizate legume în dietele de slăbit.

Vânăta se remarcă prin conținutul său ridicat de antociani, în special de tip nasunină. Un studiu de laborator a relevat capacitatea antioxidantă a nasuninei de a fi recomandată ca un puternic cardioprotector.

6. Mure

Nu putem să nu menționăm murele printre cele mai cunoscute alimente mov. Culoarea intensă este dată de conținutul ridicat de antocianină.

140 de grame de mure conțin 22 de grame de carbohidrați, dintre care 70% sunt zaharuri simple, care sunt digerate rapid. 

7. Struguri

Conform tabelului nutrițional, strugurii mov conțin fibre, vitamina B2 și mangan. Unii experți susțin proprietățile antioxidante ale strugurilor mov, în special datorită prezenței resveratrolului.

Unii specialiști au ajuns la concluzia că antocianinele și alți compuși fenolici, precum cei găsiți în struguri, au o activitate hepatoprotectoare.

8. Morcovi mov

Morcovii mov sunt la fel de dulci ca tradiționalii portocalii. Dar antioxidanții săi, precum antocianinele și alți polifenoli (acidul clorogenic și acidul cinamic) sunt mai abundenți decât în ​​alte soiuri.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy