9 plante și suplimente care elimină depresia

9 plante și suplimente care elimină depresia - Foto: Freepick @Dragana_Gordic @rawpixel.com
9 plante și suplimente care elimină depresia - Foto: Freepick @Dragana_Gordic @rawpixel.com

Care sunt cele 9 plante și suplimente care ajută la reducerea depresiei. 

Depresia este o afecțiune mentală care afectează o milioane de oameni.

Mai jos sunt prezentate cele cinci clasificări ale tulburărilor depresive, care au în comun trăsături precum tristețea, iritabilitatea, un sentiment de gol și modificări ale corpului și creierului care afectează funcționarea zilnică:

- tulburare depresivă majoră

- tulburare, dereglare a dispoziției

- tulburare depresivă persistentă

- tulburare disforică premenstruală

- tulburare depresivă datorată unei alte afecțiuni medicale

Tulburările depresive sunt tratate cu medicamente și psihoterapie. În plus, modificările stilului de viață, cum ar fi efectuarea de schimbări în alimentație și administrarea anumitor suplimente, pot ajuta oamenii să se recupereze și să reducă șansele de recidivă.

De exemplu, unele cercetări arată că anumite vitamine, minerale, ierburi și alți compuși pot oferi beneficii suplimentare în îmbunătățirea simptomelor depresive.

Cu toate acestea, este esențial să consultați un profesionist din domeniul sănătății înainte de a încerca orice supliment nou pentru a vă asigura că suplimentul este sigur și adecvat pentru nevoile dumneavoastră.

Plantele recomandate în cazul depresiei

 

În timp ce suplimentele pot fi utile în gestionarea depresiei, ele nu sunt un remediu pentru această afecțiune. Prin urmare, atunci când selectați suplimentele, fiți atenți la produsele care pretind că tratează sau vindecă depresia, scrie Healthline.

Printre plantele și suplimentele recomandate în această afecțiune se numără:

1. Rodiola

Rhodiola este o plantă care, atunci când este administrată sub formă de supliment, a fost asociată cu o varietate de beneficii potențiale pentru sănătate, inclusiv reducerea simptomelor depresive și un răspuns îmbunătățit la stres.

În mod specific, se crede că această plantă este benefică pentru persoanele cu depresie prin reducerea hiperactivității axei hipotalamo-hipofizo-adrenocorticale (HPA) și prin afectarea receptorilor de neurotransmițători și a rețelelor moleculare.

De exemplu, studii axate pe adulți cu depresie au constatat că administrarea zilnică de rodiola timp de 6 sau 12 săptămâni a dus la reduceri semnificative din punct de vedere clinic ale simptomelor depresive.

Mai mult, în timp ce tratamentul cu rhodiola a fost mai puțin eficient decât medicamentul antidepresiv Sertralina într-un studiu, acesta a provocat mult mai puține efecte secundare.

2. Șofranul

Șofranul este un condiment viu colorat care este plin de compuși antioxidanți, inclusiv carotenoidele crocin și crocetin. În mod interesant, șofranul s-a dovedit a fi promițător ca remediu natural pentru depresie.

Studiile au observat că șofranul crește nivelul de serotonină, neurotransmițător care stimulează starea de spirit, în creier. Deși cercetătorii nu știu exact cum funcționează acest proces, este posibil ca șofranul să inhibe recaptarea serotoninei, menținând-o astfel în creier mai mult timp.

Două recenzii din 2019 au constatat că șofranul a îmbunătățit semnificativ severitatea depresiei și a fost semnificativ mai eficient decât placebo.

Mai mult, o revizuire a constatat că suplimentele de șofran au avut o eficacitate similară cu cea a medicamentelor antidepresive în reducerea simptomelor depresive.

3. Omega 3

Grăsimile Omega-3 sunt grăsimi esențiale, ceea ce înseamnă că trebuie să le obțineți din alimentație. Unele studii arată că suplimentele de Omega-3 pot ajuta la reducerea simptomelor depresive la unele persoane.

De exemplu, o revizuire din 2020 a 10 studii care au inclus 910 persoane cu MDD a constatat că suplimentele de omega-3 au fost superioare tratamentelor placebo în reducerea simptomelor depresive și că suplimentele de omega-3 în doze mai mari au fost mai eficiente decât cele în doze mai mici.

O altă analiză din 2020 a constatat că suplimentele cu un raport mai mare de acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA) au fost deosebit de eficiente. EPA și DHA sunt două tipuri de acizi grași omega-3, ambii concentrați în fructele de mare.

Deși aceste rezultate sunt promițătoare, sunt necesare mai multe cercetări pentru a investiga efectele suplimentelor de omega-3 asupra simptomelor depresive.

4. N-acetil-L-cisteină

NAC este un precursor al aminoacizilor L-cisteină și glutation.

Glutationul este considerat unul dintre cei mai importanți antioxidanți din organism și este esențial pentru reglarea inflamației și protejarea celulelor împotriva daunelor oxidative.

S-a demonstrat că administrarea de NAC oferă mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv creșterea nivelului de glutation din corpul dumneavoastră.

Cercetările arată că persoanele cu depresie sunt mai predispuse să aibă niveluri mai ridicate de citokine inflamatorii, cum ar fi proteina C reactivă, interleukina-6 și factorul de necroză tumorală-alfa. Administrarea de NAC poate ajuta la reducerea inflamației și la ameliorarea simptomelor depresive.

Mai mult, NAC poate îmbunătăți dereglarea neurotransmițătorilor la persoanele cu tulburări psihiatrice. Dereglarea neurotransmițătorilor, cum ar fi dopamina și glutamatul, poate fi asociată cu tulburările de dispoziție și schizofrenia, printre alte afecțiuni.

În cele din urmă, o analiză din 2016 a cinci studii a concluzionat că tratamentul cu NAC a redus semnificativ simptomele depresive și a îmbunătățit funcționarea la persoanele cu depresie, în comparație cu tratamentele cu placebo. În plus, suplimentele de NAC au fost sigure și bine tolerate.

5. Vitamina D

Vitamina D este un nutrient critic care joacă numeroase roluri esențiale în corpul dumneavoastră. Cu toate acestea, mulți oameni nu au niveluri suficiente de vitamina D, inclusiv persoanele cu depresie.

Cercetările arată că persoanele cu depresie sunt mai susceptibile de a avea un nivel scăzut sau deficitar de vitamina D. Cei care suferă de această afecțiune tind să aibă niveluri mai scăzute de vitamina D decât populația generală, iar persoanele cu cele mai scăzute niveluri tind să aibă cele mai semnificative simptome depresive.

Vitamina D poate reduce riscul de depresie prin mai multe mecanisme, inclusiv prin reducerea inflamației, reglarea stării de spirit și protejarea împotriva disfuncției neurocognitive.

Mai multe studii efectuate la persoane cu depresie sugerează că administrarea de suplimente de vitamina D poate duce la îmbunătățiri semnificative ale simptomelor depresive, ale calității vieții și ale severității bolii

Rețineți că este nevoie de mai multe cercetări înainte ca vitamina D să poată fi recomandată ca tratament universal pentru depresie. În plus, nu este clar dacă suplimentele de vitamina D sunt benefice doar pentru persoanele cu deficiențe de vitamina D.

6. Vitaminele B

Vitaminele B joacă un rol important în funcționarea creierului și în reglarea stării de spirit.

Vitaminele B, inclusiv acidul folic, B12 și B6, sunt necesare pentru producerea și reglarea neurotransmițătorilor, cum ar fi serotonina, acidul gama-aminobutiric (GABA) și dopamina.

Cercetări mai vechi sugerează că deficiențele de vitamina B12 și de acid folic pot crește riscul de depresie și că suplimentarea cu acești nutrienți poate ajuta la reducerea simptomelor depresive la anumite populații.

Un studiu mai vechi a constatat, de asemenea, că injecțiile cu B12 sunt benefice la persoanele cu MDD, atunci când sunt utilizate împreună cu medicamente antidepresive.

În plus, o revizuire din 2020 a sugerat că administrarea de suplimente de vitamina B12 mai devreme în viață poate întârzia apariția depresiei și poate îmbunătăți efectele medicamentelor antidepresive.

S-a constatat, de asemenea, că vitamina B6 îmbunătățește simptomele depresive atunci când este utilizată în combinație cu alți nutrienți, inclusiv triptofanul și o formă de vitamina B3 numită nicotinamidă.

Deoarece mai multe vitamine B pot aduce beneficii persoanelor cu depresie, un supliment de complex B care conține toate cele opt vitamine B poate fi cea mai bună alegere.

7. Zinc

Zincul este un mineral care este esențial pentru sănătatea creierului și pentru reglarea căilor neurotransmițătorilor. De asemenea, se mândrește cu proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.

Deficitul de zinc este strâns legat de un risc crescut de depresie și de severitatea simptomelor depresiei.

O analiză din 2020 a constatat că suplimentarea cu zinc a redus semnificativ scorurile simptomelor la persoanele cu depresie.

În plus, o analiză din 2021 a 5 studii a sugerat că suplimentarea cu zinc poate fi utilă pentru reducerea simptomelor depresive la persoanele cu depresie clinică care iau medicamente antidepresive. Studiile au folosit doze de zinc de aproximativ 10-25 mg.

8. Magneziu

S-adenozilmetionina (SAMe) este un compus care conține sulf și care s-a dovedit a fi promițător în tratamentul depresiei. Se găsește în mod natural în corpul dumneavoastră și joacă roluri importante în funcționarea creierului.

O revizuire din 2020 a 8 studii a constatat că SAMe, atunci când este utilizată singură sau împreună cu medicamente antidepresive, a îmbunătățit simptomele depresive la persoanele cu MDD. Studiile au folosit doze de 200-3.200 mg și durate de tratament de 2-12 săptămâni.

Deși acest lucru este promițător, rețineți că este nevoie de mai multe cercetări înainte de a se putea trage concluzii puternice.

9. Creatina

Magneziul este un mineral important care poate fi benefic pentru cei care suferă de depresie.

Deficiența de magneziu este frecventă în rândul persoanelor cu depresie, iar cercetările arată că suplimentarea cu acesta poate reduce simptomele depresive.

Un studiu randomizat la 126 de persoane cu depresie ușoară până la moderată a constatat că administrarea a 248 mg de magneziu pe zi timp de 6 săptămâni a îmbunătățit semnificativ simptomele depresive în comparație cu un placebo.

Mai mult, un aport foarte scăzut de magneziu a fost legat în mod semnificativ de un risc crescut de depresie, în special la adulții mai tineri.

Există o tonă de suplimente alimentare pe piață, dar nu toate sunt sigure și eficiente. Suplimentele de pe această listă au cercetări care susțin utilizarea lor în depresie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0