Activitatea care crește optimismul și ține depresia la distanță

Georgiana Ioniță / 08 iul 2020 / 14:27

Unele forme de meditație pot ameliora simptomele depresiei și pot crea o perspectivă mai pozitivă asupra vieții.

Cercetările arată că menținerea unui obicei continuu de meditație vă poate ajuta să mențineți aceste beneficii pe termen lung.

 

Unele forme de meditație pot duce, de asemenea, la o imagine de sine îmbunătățită și o perspectivă mai pozitivă asupra vieții.

Două studii privind meditația mindfulness au constatat scăderea depresiei la peste 4.600 de adulți. (studiu 1 -  publicat în jurnalul medical JAMA, studiu 2 - publicat în revista Psihomatrics)

Un studiu (link direct), a analizat 18 voluntari care au practicat meditația pe parcursul a trei ani. Studiul a descoperit că participanții au înregistrat scăderi pe termen lung ale depresiei.


Produsele chimice inflamatorii numite citokine, care sunt eliberate ca răspuns la stres, pot afecta starea de spirit, ducând la depresie. O revizuire a mai multor studii sugerează că meditația poate reduce depresia prin scăderea acestor substanțe chimice inflamatorii. 

Un alt studiu controlat a comparat activitatea electrică din creierul oamenilor care au practicat meditația mindfulness și din creierul celor care nu au făcut-o.

Cei care au meditat au avut schimbări măsurabile ale activității în domenii legate de gândirea pozitivă și optimismul.

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy