Agrișele, doza naturală de energizant. Mențin sănătatea inimii

agrisele - FOTO: Freepick
agrisele - FOTO: Freepick

Agrișele au o concentrație ridicată de substanțe nutritive, fiind benefice pentru sănătate.

Agrișele apar în timpul sezonului cald, acestea fiind indicate pentru cei care vor o gustare sănătoasă, bogată în vitamine şi care nu îngraşă.

Conținut ridicat de vitamine

Agrișele sunt sărace în calorii și grăsimi, dar au un conținut ridicat de nutrienți.

Vitamina C este un antioxidant puternic și vital pentru sistemul nervos, sistemul imunitar și piele. Vitamina B5 este necesară pentru crearea acizilor grași, în timp ce vitamina B6, de care multe enzime și celule din organism trebuie să funcționeze, ajută la transformarea alimentelor în energie.

Cuprul este important pentru inima, vasele de sânge, sistemul imunitar şi creier. Între timp, manganul susține metabolismul, formarea oaselor, reproducerea și răspunsul imun, în timp ce potasiul este esențial pentru funcționarea normală a celulelor, notează Healthline.

Vezi și: Încălțămintea copiilor, recomandări. Medic: Trebuie să fie nouă. Nu second hand

Bogate în antioxidanți

Antioxidanții sunt compuși care ajută la combaterea efectelor radicalilor liberi. Acestea sunt molecule reactive care provoacă daune celulare și duc la un proces cunoscut sub numele de stres oxidativ.

Stresul oxidativ este asociat cu multe boli și îmbătrânire prematură. Agrișele sunt o sursă excelentă de antioxidanți, inclusiv vitamina C, cantități mici de vitamina E și fitonutrienți.

Vezi și: Limonada, perfectă pentru zilele toride. Ce beneficii are asupra sănătății

Efecte în tratamentele cosmetice

Agrişele sunt folosite şi în tratamentele de înfrumuseţare. Tratează acneea şi reduc inflamaţiile, redau strălucirea pielii, previn căderea părului, albirea prematură, stimulează creşterea părului, previn şi tratează problemele scapului, mai arată Healthline.

Protejează creierul

Anumite boli degenerative ale creierului sunt legate de o supraîncărcare a fierului în celule.

Nivelurile de fier care sunt prea mari pot stimula crearea de radicali liberi, care sunt molecule care dăunează celulelor. Celulele creierului sunt deosebit de ridicate în fier, făcându-le mai vulnerabile la daune.

Agrișele sunt o sursă naturală de acizi organici, furnizând 11-14 mg de acid citric în 100 mg de fructe. Acidul citric blochează acumularea de fier în celule și s-a constatat că reduce riscul de boli precum Alzheimer și accident vascular cerebral dacă este consumat în mod regulat.

Vezi și: Zborul pe distanțe lungi, provocare pentru organism. Ce trebuie să evitați

Benefice în diete

Aroma agrișelor variază de la destul de acru la relativ dulce. Cu cât fructul este mai copt, cu atât devine mai dulce. Agrișele pot fi mâncate ca o gustare sănătoasă. Alternativ, adăugați-le într-o salată de fructe, folosiți-le ca topping pe cereale sau iaurt sau amestecați-le într-o salată proaspătă de vară.

Agrișele sunt, de asemenea, folosite în feluri de mâncare gătite și coapte, cum ar fi plăcinte, tarte, compot și gemuri. Cu toate acestea, rețineți că aceste feluri de mâncare conțin adesea zahăr, iar gătitul distruge o mulțime de antioxidanți și fitonutrienți benefici.

Mențin sănătatea inimii

O dietă bogată în fructe precum agrişele este asociat cu un risc mai scăzut de boli de inimă.

Fructele conţin substanţe nutritive care previn blocarea fluxului sanguin către inima, fortifiază muşchiul cardiac şi reduc colesterolul rău, stimulând creşterea colesterolului bun.

De asemenea previn depunerea de grăsimi pe artere, deci ateroscleroza.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0