Avocado are beneficii pentru INIMĂ, dar și pentru siluetă

Avocado FOTO Pexels @ Daria Shevtsova
Avocado FOTO Pexels @ Daria Shevtsova

Avocado are o varietate de substanțe nutritive, fiind considerat un aliment complet.  

Avocado este unul dintre alimentele cu cele mai multe beneficii pentru inimă și siluetă, în ciuda faptului că este unul dintre cele mai calorice, aproape jumătate dintre ele provenind din grăsimi.

Fructul de avocado, considerat multă vreme unul exotic, are o varietate de substanțe nutritive care îi conferă calități de aliment complet.

Iată câteva dintre substanțele nutritive care se regăsesc într-o singură porție de 100 de grame de avocado:

- Vitamina K: 26% din doza zilnică recomandată (DZR)

- Acid folic: 20% din DZR

- Vitamina C: 17% din DZR

- Potasiu: 14% din DZR

- Vitamina B5: 14% din DZR

- Vitamina B6: 13% din DZR

- Vitamina E: 10% din DZR

De asemenea, conține cantități mici de magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor și vitaminele A, B1 (tiamină), B2 (riboflavină) și B3 (niacină).

Cele mai importante beneficii ale fructului de avocado

Avocado oferă:

- protecție cardiovasculară, datorită conținutului de grăsimi mononesturate;

- împiedică formarea cheagurilor de sânge;

- îmbunătățește memoria și atenția;

- contribuie la menținerea sănătății pielii și a ochilor;

- reglează tranzitul intestinal;conține o cantitate mare de vitamina E – cu rol antioxidant si antiaging.

Grăsimile din avocado aduc beneficii inimii . Avocado nu conține colesterol sau sodiu și este sărac în grăsimi saturate. În plus, conține mai mult potasiu decât bananele.

Într-o porție de 100 de grame de avocado se regăsește 14% din doza zilnică recomandată de potasiu, comparativ cu 10% din DZR, în cazul bananelor.

Mai multe studii arată că aportul ridicat de potasiu duce la scăderea tensiunii arteriale – un factor de risc major pentru infarct, accident vascular cerebral și insuficiență renală.

Cele 6 vitamine necesare persoanelor de peste 50 de ani. Previn AVC, dar și osteoporoza

Vitaminele sunt necesare la orice vârstă, însă pentru persoanele care au trecut de 50 de ani prezența acestora în meniu poate preveni apariția unor boli, printre care accidentul vascular cerebral (AVC) sau osteoporoza în cazul femeilor care se află la menopauză, potrivit unui WebMD. 

Cele 6 vitamine pe care specialiști le recomandă în dieta ”vârstei a doua” sunt:   

Vitamina B12. Această vitamină este foarte bună pentru creier și circulația sangvină. Dacă la vârste mici această vitamină se poate obține din carne, brânză, lapte, ouă, la persoanele trecute de 50 de ani, care au epuizat acizii abdominali, este nevoie de suplimentare. Doza suficientă este de 2,4 mg pe zi.

Calciu. Este vital pentru persoanele trecute de 50 de ani. Acesta întărește oasele și elimină riscul apariției osteoporozei. Însă este nevoie de atenția în consumul acestuia, deoarece dacă este luat în exces, crește riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral sau deces cardiac la femeile după menopauză. Femeile au nevoie de 1000 mg pe zi sau pot crește aportul de calciu prin consumul alimentelor cum ar fi: tofu, sardine, lactate, broccoli, migdale, spanac. (Citește mai departe AICI)

Vezi și: Fructul bogat în Vitamina C care previne OBEZITATEA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy