Vitamina D luată zilnic reduce riscul de a muri de cancer cu 13%
O pastilă de Vitamina D luată zilnic ar putea reduce riscul de a muri de orice formă de cancer cu 13%. Trei studii prezentate zilele acestea la Chicago arată beneficiile anticancerigene ale vitaminei....
Stimularea nivelurilor de vitamina D prin administrarea unui supliment zilnic ar putea reduce riscul de a muri de cancer, prin toate formele sale, cu 13%, conform celor trei studii prezentate la Conferința Societății Americane de Oncologie Clinică, desfășurată până astăzi la Chicago, notează DailyMail Online.
Trei studii noi, numai beneficii
Vitamina D este produsă natural de organism atunci când acesta este expus la soare, dar stilul de viață modern înseamnă că mulți petrec mai mult timp în interior și aproximativ unul din cinci oameni din Marea Britanie au niveluri insuficiente de nutrienți.
Cercetătorul american Dr Shifeng Mao, de la Allegheny Health Network Cancer Institute, din Pittsburgh, a prezentat rezultatele unui studiu care arată că persoanele care au deficit de vitamina D au fost de două ori mai susceptibile de a dezvolta cancer pancreatic și de asemenea au avut un risc mai mare de cancer intestinal.
Un studiu separat care a implicat 79.000 de adulți sănătoși care au luat suplimente de vitamina D timp de cel puțin trei ani a fost asociat cu o scădere cu 13% a riscului de a muri de orice formă de cancer mai târziu în viață.
Un al treilea studiu a arătat că administrarea unei pastile zilnic, împreună cu o statină, a fost legată de o reducere a deceselor cauzate de cancerul de prostată cu 38% la cei care erau deja diagnosticați cu această boală.
Alimente care ar trebui îmbogățire cu vitamina D
Volumul de literatură de specialitate care arată beneficiile vitaminei D îndeamnă guvernele să decidă adăugarea acesteia în alimente comune, cum ar fi laptele sau pâinea - o politică folosită deja în SUA, Canada, Suedia, Finlanda și Australia.
În timp ce vitamina D este produsă atunci când pielea este expusă la soare, poate fi obținută și prin consumul de ficat, ouă, carne roșie și mult pește uleios.
Dar milioanele de oameni care nu mănâncă suficient din aceste alimente - sau nu reușesc să stea suficient la soare, în special in lunile de iarna sumbre - ar trebui să ia suplimente în schimb, arată cercetătorii.
Meta-analiza care a raportat reducerea, per total, cu 13% a riscului de cancer a fost realizată de Michigan State University și Hurley Medical Center, și a inclus analiza rezultatelor din zece studii care au implicat adulți cu o vârsta medie de 68 de ani.
Spre exemplu, un studiu din cele analizate, efectuat la Spitalul Universitar din Madrid, din Spania, implicând 2.280 de bărbați, a constatat că cei care au primit tratamente standard pentru cancerul de prostată, dar care au luat de asemenea vitamina D și o statină, au avut cu rata de mortalitate cu 38% mai mică decât cei care nu au avut acest tratament.
Ar trebui diagnosticată deficiența și remediată
Dr. Tarek Haykal, cercetător principal de la Universitatea de Stat din Michigan, a declarat: „Aș vrea să văd mai mulți medici oncologi și medicii de îngrijire primară (de familie, n.r.) să ia în considerare prescrierea vitaminei D pentru pacienții lor, deoarece are multe beneficii cu efecte secundare minime".
Profesorul Daniel Bikle, de la Universitatea din California San Francisco, a declarat: „În locuri cum ar fi Marea Britanie, nu există suficient soare pe tot parcursul anului, așa că suplimentele iarna sunt necesare".
Cercetătorii nu sunt siguri exact cum vitamina D luptă împotriva cancerului, dar unii oameni de știință cred că ea produce o enzimă care „detoxifică" acizii naturali din organism. Reducerea potenței acestor acizi îi împiedică să afecteze organele interne, ceea ce reduce riscul de cancer. Citamina D are efecte benefice și pentru creier și alte boli.
Totodată, să le recomanzi pacienților cu cancer să folosească brățări care măsoară numărul de pași, încurajându-i să meargă mai mult, ar putea îmbunătăți semnificativ supraviețuirea lor, sugerează cercetările.
O serie de studii prezentate la conferința de la Chicago au arătat că persoanele care merg un număr mai mare de pași au avut rate de mortalitate de până la o treime mai mici decât ceilalți.
-
-
Ce se întâmplă, de fapt, dacă visezi în timpul anesteziei14.06.2026, 20:00
-
-
-
EXCLUSIV SGRT, tehnologia care face radioterapia mai sigură. Dr. Matei Bâră (SANADOR), explicații
Două produse obișnuite din frigider, asociate cu un risc mai mare de cancer. Avertismentul unei cercetătoare
EXCLUSIV Cancerul care te condamnă la moarte. Dr. Amedeia Niță: România încă are cazuri avansate
EXCLUSIV Metode terapeutice pentru cancer, explicate de dr. Lucia Stănculeanu. Opțiuni în funcție de stadiul bolii
Pacienții români așteaptă peste 3 ani pentru acces la tratamentele noi, eficiente. Cât valorează timpul când ești bolnav?
"Momentul zero" al cancerului de colon a fost descoperit. După acesta, boala devine aproape imposibil de oprit
Cancerul devine epidemie. Cazurile noi se vor dubla
Creștere dramatică a deceselor cauzate de cancer la nivel mondial
EXCLUSIV Ce trebuie să știi dacă ai avut o rudă diagnosticată cu cancer. Conf. dr. Viorica Rădoi: Anamneză amănunțită și un istoric familial
“Am aflat că am cancer la creier la o petrecere”. Semnul ciudat dat de menstruație
Decesele cauzate de cancer se vor dubla până în 2050, avertizează experții
Creștere îngrijorătoare a cancerului colorectal la persoanele sub 50 de ani
Metastazele cerebrale în cancerul de sân: ce simptome apar și când apare răspândirea la creier
Balonarea, semnul ignorat al unui cancer devastator. Povestea cutremurătoare a unei mame care a trăit ultimele săptămâni în dureri crunte
Analiza de sânge poate detecta cancerul colorectal. Are o precizie de 95%
Un nou studiu arată că această analiză detectează cancerul colorectal în formă incipientă cu o precizie de 95%.
