Cofeina, efecte negative asupra sistemului imunitar

Georgiana Ioniță / 29 noi 2019 / 21:25

Multe persoane se bazează pe cofeină pentru a le crește energia dimineața și pe tot parcursul zilei. Cu toate acestea, aportul ridicat de cofeină poate crește impactul pe care stresul fizic și psihic îl are asupra corpului tău.

 

Stresul cronic poate provoca dezechilibre hormonale și alte perturbări în corpul dvs. care duc la un sistem imunitar afectat, crescând riscul de a dezvolta infecții și boli precum cancerul, notează Livestrong.

Cofeina crește activitatea din creierul prin inhibarea adenozinei neurotransmițătorului, un neurotransmițător care scade nivelul altor neurotransmițători, păstrându-i în control. Cofeina stimulează, de asemenea, sistemul nervos simpatic, care este responsabil pentru răspunsul la luptă sau la zbor. În timpul răspunsului la luptă sau la zbor, hormonii de stres, cum ar fi cortizolul, fac ca depozitele de grăsimi și zahăr din corp să fie eliberate pentru pregătirea efortului fizic.

Stresul și sistemul imunitar

Deși acest răspuns la stres este important pentru supraviețuire, atunci când persistă, poate provoca probleme de sănătate, inclusiv glicemie ridicată, colesterol crescut și trigliceride și suprimarea sistemului imunitar. Sistemul dumneavoastră imunitar este responsabil de recunoașterea și distrugerea agenților patogeni, cum ar fi bacteriile, ciupercile și virușii, precum și eliminarea celulelor deteriorate, atât în cazul rănilor și celulelor cu comportament anormal, cât și a celor care produc cancer.

Contribuție la cofeină

Un studiu din 2006 publicat în „Farmacologie, biochimie și comportament" a constatat că bărbații și femeile au băut cantități mari de cofeină - trei doze de 250 de miligrame - au experimentat eliberarea unor niveluri mai ridicate ale hormonului de stres cortizol, ca răspuns la stresul fizic și mental. Nivelurile crescute de cortizol sunt cunoscute pentru a reduce capacitatea sistemului imunitar de a lupta împotriva infecțiilor.

Aportul de cafeină

Potrivit Huffington Post, aportul scăzut până la moderat de cafeină are câteva efecte cunoscute asupra sănătății. Limitați-vă aportul la 200 de miligrame pe zi sau aproximativ 2 căni de cafea. Dacă depășiți 500 de miligrame pe zi, puteți experimenta efectele unui sistem nervos simpatic activat, inclusiv insomnie, nervozitate, iritabilitate, probleme digestive, bătăi rapide ale inimii și tremor muscular.

 
Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy