Consumul zilnic al unei porții de legume cu frunze reduce riscul de boli cardiovasculare. STUDIU

Dana Lascu / 04 mai 2021 / 14:23
Bacteriile bune din intestin pot fi întreținute prin alimentație
Bacteriile bune din intestin pot fi întreținute prin alimentație

Riscul de afecțiuni cardiovasculare poate fi redus semnificativ prin consumul zilnic al unei porții de legume cu frunze verzi, conform unui studiu condus de oameni de știință din Australia.

Pe baza datelor colectate de la un număr de peste 50.000 de persoane din Danemarca, prelucrate în decursul unei perioade de 23 de ani, oamenii de știință au descoperit că subiecții cu un aport ridicat de legume cu frunze bogate în nitrați prezentau o tensiune arterială sistolică cu 2,5 mmHg mai mică. De asemenea, 12-26% dintre aceste persoane prezentau un risc mai mic de boli cardiovasculare în comparație cu restul populației studiate.

Studiul, ale cărui constatări au fost publicate marți în jurnalul științific European Journal of Epidemiology, a fost efectuat de cercetători de la Universitatea Edith Cowan, Universitatea Western Australia și Societatea de Oncologie din Danemarca.

Potrivit cercetătoarei Catherine Bondonno de la Universitatea Edith Cowan, consumul zilnic a 60 mg (o măsură) de legume cu frunze, bogate în nitrați, poate reduce în mod semnificativ riscul de apariție a afecțiunilor cardiovasculare.

Pe de altă parte, s-a constatat că o creștere a acestei cantități nu a oferit beneficii suplimentare.

„Oamenii nu trebuie să ia suplimente pentru a-și spori nivelurile de nitrați, studiul demonstrând că o măsură de legume cu frunze pe zi este suficientă pentru a beneficia de avantajele oferite pentru (prevenirea) bolilor de inimă”, a precizat Bondonno.

Cercetătoarea a notat că, deși această abordare oferă beneficii contra atacurilor de cord, accidentelor vasculare cerebrale și insuficienței cardiace, este recomandată în special pentru prevenirea bolii arteriale periferice, o afecțiune care se caracterizează prin îngustarea vaselor de sânge la nivelul membrelor inferioare, în acest caz riscul fiind diminuat cu 26%.

Includerea unei porții de legume cu frunze în smoothie-uri preparate la blender reprezintă o modalitate accesibilă de a spori consumul de astfel de alimente, pe lângă includerea lor în salate, potrivit lui Bondonno, care nu recomandă însă stoarcerea lor. ''Stoarcerea legumelor îndepărtează pulpa și fibrele'', a explicat ea.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy