Cum să mănânci mai sănătos. 7 recomandări

Florina Pop / 12 ian 2021 / 09:04
Legumele
Legumele

O alimentație sănătoasă înseamnă alimente naturale, moderație, o anumită cantitate de alcool și cafea.

Medicii nutriționiști recomandă consumul mai multor legume și fructe, dar și să multă atenție la conținutul de sare și zahăr adăugat pentru o alimentație sănătoasă.

Iată 7 recomandări ale experților webmd:

* Alegeți alimente întregi și mâncați mai multe cereale integrale – optați pentru a cumpăra alimentul întreg, nu bucăți din el sau preparate din acesta ca să evitați alimentele foarte procesate. Alegeți pâine integrală de grâu și paste, orez brun, cereale integrale.

* Fructe și legume direct de la producători – cumpărați-le proaspete, nu congelate; optați pentru fructe întregi în loc de sucuri.

* Grijă la cantitatea de sare și zahăr adăugat -  citiți atent etichetele conservelor pe care le cumpărați – inclusive pe cele ale sucurilor de roșii sau ale iaurturilor; puteți folosi condimente și ierburi în loc de sare.

* Uitați de ingredient artificiale (îndulcitorii, conservanții și alte ingrediente create).

* Beți multă apă în loc de băuturi răcoritoare și sucuri bogate în zahăr; nu uitați de ceaiurile din plante.

* Atenție la cât alcool și cafea beți - experții recomandă nu mai mult de 400 de miligrame de cofeină (aproximativ trei până la cinci căni de cafea) pe zi și o porție de alcool pentru femei, două pentru bărbați.

* Cumpărați carne și produse lactate direct de la producători/fermieri, nu din unele sau de la acele magazine care primesc animale crescute cu antibiotice și hormoni de creștere.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy