Dieta MIND: ce poți mânca și ce este interzise în dieta care menține creierul sănătos

Angela Sabău / 24 oct 2021 / 23:10

Dieta MIND are ca scop menținerea sănătății creierului și este o combinație între diete.

Dieta MIND. Toți vrem să avem un corp sănătos și în formă și, adesea, pentru asta apelăm adesea la diete. Deși există o mulțime de diete din care să alegem, ar trebui să fim atenți la ce tip de dietă abordăm, deoarece poate avea un impact major asupra sănătății. La sfârșitul zilei, scopul ar trebui să fie să mâmcăm sănătos pentru a trăi sănătos. Accentul ar trebui să se concentreze pe o dietă care să ofere o nutriție adecvată, fără să ne înfometeze. Dieta MIND poate fi acel plus sănătos. Iată cum:

Cuvântul MIND reprezintă Intervenția Mediteraneană-DASH pentru Întârziere Neurodegenerativă. Dar dieta nu este atât de dificil de urmat pe cât sună denumirea sa. Dieta a fost introdusă în 2015 de Dr. Martha Clare Morris și echipa ei de la Centrul Medical al Universității Rush, cu scopul de a atenua simptomele demenței și de a favoriza sănătatea funcțiaâei cognitivă. Dieta este o fuziune dintre dieta DASH și cea mediteraneană, care ajută la prevenirea pierderii funcției creierului pe care oamenii o experimentează adesea pe măsură ce îmbătrânesc.

Alimente pe care le poți mânca în dieta MIND

Șase porții de legume cu frunze verzi într-o săptămână. O mână de fructe de pădure cel puțin de două ori pe săptămână. Cinci sau mai multe porții de nuci în fiecare săptămână. Ulei de măsline pentru gătit. Cereale integrale precum quinoa, fulgi de ovăz, paste integrale și pâine integrală. Pește gras bogat în acizi omega-3 cel puțin o dată pe săptămână. Fasole, soia și linte în cel puțin 4 mese pe săptămână. Pui sau curcan cel puțin de două ori pe săptămână. Nu mai mult de un pahar de vin pe zi.

Ce nu ar trebui să mănânci

Brânza, untul, carnea roșie, prăjelile și deliciile zaharoase trebuie evitate pentru a preveni aportul de grăsimi saturate și trans nedorite.

Dieta MIND este o bună dietă pentru creier și conține vitamina E, vitamina B12, folat, beta-caroten, niacină, flavonoide, fructe de mare și acizi grași omega-3. Este bine pentru toată lumea, în special pentru persoanele în vârstă care prezintă un risc ridicat de a dezvolta probleme de memorie.

Cu toate acestea, trebuie să consultați întotdeauna un medic pentru a încorpora orice dietă nouă sau alimente în viața de zi cu zi.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy