Dizabilitatea, întârziată de proteine. Ce cantitate trebuie să consumi

Dana Lascu / 25 feb 2019 / 23:32
Aportul suplimentar de proteină este benefic la bătrânețe
Aportul suplimentar de proteină este benefic la bătrânețe

Proteinele își dovedesc încă o dată rolul vital în sănătatea și independența noastră. Un nou studiu, realizat pe oameni cu vârsta de 85 de ani și mai mult, arată că dacă aceștia mănâncă o cantitate mai mare de proteine în fiecare zi, își păstrează mai mult timp masa musculară și forța fizică, ceea ce întârzie apariția dizabilităților care i-ar face dependenți de ajutorul altora atunci când vor să mănânce, să se îmbrace sau să facă baie.

Studiul publicat în noiembrie 2018 în Jurnalul Societății Americane de Geriatrie a fost realizat pentru a determina dacă aportul de proteine este asociat o întârziere a dizabilității la adulți cu vârsta de la 85 de ani în sus și dacă păstrarea masei musculare și a puterii musculare ar ajuta la asta.

Oamenii de știință au recrutat 722 de bătrâni de 85 de ani și au examinat datele lor medicale, inclusiv informații despre activitatea fizică, ce au mâncat în fiecare zi, greutatea corporală și starea generală de sănătate.

Dizabilitatea a fost măsurată ca fiind dificultatea de a efectuarea a 17 activități curente, zilnice, cum ar fi urcarea și coborârea din pat, îmbrăcarea, îmbăierea, realizarea unor treburi casnice sau urcatul și coborâtul scărilor, la momentul inițial și la 18, 36 și 60 de luni de la începutul studiului. Aportul de proteine a fost măsurat în mai multe serii a câte două teste la o distanță de 24 de ore între ele.

Drept rezultat, cercetătorii au constatat că un consumul crescut de proteine a fost asociat cu traiectorii de invaliditate mai bune la cei mai în vârstă adulți. Aceste constatări pot duce la modificarea viitoarelor strategii dietetice pentru a sprijini îmbătrânirea activă și sănătoasă.

Ce cantitate de proteine trebuie să consume

Cantitatea de proteine recomandată a fi consumată în acest moment, de ghidurile de specialitate, este de 0,8 grame pe kilogram de greutate corporală, pe zi. Adică la un adult de 80 de kilograme, asta înseamnă 64 de grame de proteine pe zi.

Dar cercetătorii au descoperit că bătrânii care consumă mai puține proteine decât cantitatea recomandtaă pe zi au o probabilitate mai mare de a avea un handicap.

În comparație, însă, consumul a cu 25% până la 50% mai multe proteine decât cantitatea recomandată – adică o medie de 1 până la 1,2 grame per kilogram de greutate corporală pe zi - a fost asociat cu o mai mare independență.
La același adult cu greutatea de 80n de kilograme, asta ar însemna între 80 și 96 de grame pe zi.

Cercetătorii susțin că proteinele în plus contribuie la amânarea pierderii de masă musculară și a rezistenței la efort, lucruri frecvent observate la adulții în vârstă. Ei au remarcat, de asemenea, că persoanele care au consumat proteine suplimentare au făcut acest lucru pe o perioadă lungă de timp, sugerând că o creștere bruscă a aportului de proteine nu va oferi rezultate imediate, ci că un consum regulat de proteine e important.

Studiul, integral, poate fi găsit AICI:

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27