Fibrilație atrială: alimentele pe care să le evitați

Florina Pop / 04 iun 2019 / 19:17
Produse lactate
Produse lactate

Prea multă sare ridică tensiunea arterială. La fel și când e prea mult zahăr în organism. Ambele pot duce fibrilație atrială. De aceea trebuie să fiți atent la ce mâncați.

Fibrilație atrială. Pentru cei cu această afecțiune se recomandă să citească atent etichetele produselor ca să descopere cât zahăr au, dar și câtă sare.

Fibrilația atrială (Afib) constituie o afecțiune care se manifestă printr-un ritm cardiac oscilant sau neregulat și care poate duce la apariția de cheaguri de sânge sau alte complicații. Afectează milioane de oameni din întreaga lume. AFib crește riscul de accident vascular cerebral și, în cazuri rare, poate duce la insuficiență cardiacă.

Platforma medicală webmd.com a realizat o listă cu câteva alimente pe care cei cu fibrilație atrială ar fi bine să nu le includă în dieta lor.

Iată câteva:

1. Brânză învechită - gândiți la cedar, parmezan și gorgonzola - brânzeturi puternice care au tiramină, un aminoacid care ajută la creșterea tensiunii arteriale. Tiramina se găsește și în pepperoni, salam, varză, kimchee și soia.

2. Cafea - prea multă cofeină ar putea crește tensiunea arterială și frecvența cardiacă, ceea ce ar putea declanșa episoade de fibrilație atrială. Beți doar 2-3 cești pe zi sau beți doar cafea decafeinizată.

3. Grapefruit - dacă luați medicamente pentru a vă controla ritmul cardiac, poate doriți să săriți acest citric.

4. Vin - cantitățile moderate de alcool - este o băutură pe zi pentru femei, câte una până la două băuturi pe zi pentru bărbați - pot fi chiar bune pentru inimă, dar nu mai mult.

5. Carne roșie - grăsimile saturate din carnea de vită, miel și carnea de porc sunt cele care ridică colesterolul rău în sângele tău. Nivelurile ridicate de colesterol LDL pot duce la boli de inima si la fibrilație atrială și la creșterea șanselor de accident vascular cerebral.

6. Unt - produsele lactate din lapte, smântână și brânză integrală sunt surse de grăsimi saturate. Consumați mai bine lapte degresat și produse lactate fără grăsimi. Utilizați uleiuri sănătoase din inimă cum ar fi măslinele și canola pentru gătit.

7. Mâncăruri prăjite - gogoși, chipsuri de cartofi și cartofi prăjiți sunt, potrivit doctorilor, cel mai rău tip de grăsime pe care îl puteți mânca: grăsime trans. Spre deosebire de alte grăsimi, ele cresc colesterolul rău și scad colesterolul bun. Mâncărurile de pește, inclusiv prăjiturile, prăjiturile și brioșele, le pot avea și ele. Feriți-vă de "ulei parțial hidrogenat" din ingrediente.

8. Băuturi energice - un studiu arată că băuturile energice au provocat mai multe modificări ritmului inimii decât alte băuturi cu aceeași cantitate de cafeină; o altă cercetare a legat băuturile energice de atacuri ale fibrilației atriale. Vorbiți cu medicul înainte să le consumați.

9. Sare de mare - are încă aproximativ aceeași cantitate de sodiu ca sarea de masă, contrar a ceea ce mulți oameni cred; ca să reduceți sarea folosiți diferite mirodenii și ierburi pentru a vă prepara alimentele.

10. Prea mult de orice - prea multă mâncare chiar și când vine vorba de alimente sănătoase îngrașă. Iar când sunteți supraponderali aveți șanse mai mari să dezvoltați fibrilație atrială; controlați-vă porțiile la masă.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25