Fumat, cum faci față tentației după ce renunți la țigări

Dana Lascu / 23 oct 2018 / 17:28

Fumat, cum faci față tentației după ce arunci țigările. Beneficiile pentru sănătate ale renunțării la fumat sunt reale și foarte bine documentate științific. Dar mulți oameni care au renunțat sau vor să renunțe se tem de „poftele” cărora vor trebuie să le facă față când aruncă țigările.

Fumat, cum faci față tentației după ce renunți la țigări. În primul rând, vă spunem că cel mai bun lucru pe care-l puteți face pentru sănătatea voastră, dacă fumați, este să renunțați acum.

Fumatul este factor de risc dovedit științific pentru foarte multe boli, printre care se numără degenerescența maculară legată de vârstă, diabetul zaharat, cancerul colorectal, cancerul hepatic, cancerul pulmonar, tuberculoză și alte afecțiuni pulmonare, disfuncția erectilă, sarcina ectopică, artrita reumatoidă, disfuncții imunitare etc. În plus, expunerea pasivă la fumul de țigară a fost cauzal asociată cu un risc crescut de accident vascular cerebral.

Beneficiile pentru sănătate ale renunțării la fumat sunt, așadar, bine documentate. Dar mulți oameni ezită de teama „poftelor" de după ce renunți la țigări.

Ce să faci ca să nu pui iar mâna pe țigară

Experții de la Departmentul de Sănătate și Servicii Sociale din SUA (Department of Health and Human Services) sugerează câteva tertipuri ca să nu te apuci iar de fumat când abia te-ai lăsat. Iată care sunt acestea:

- Țineți mâinile ocupate sortând corespondența, spălând vasele sau făcînd alte activități care să te distragă și să nu cedeți „poftei" de a mai fuma o țigară.

- Pregătiți gustări sănătoase dimineața pentru a le avea la îndemână pe parcursul zilei.

- Mestecați gumă fără zahăr!

- Descoperiți noi activități, precum completarea unui puzzle dacă nu vreți să vă înscrieți la cursuri de varii meșteșuguri.

- Spre muncă sau spre casă, mergeți cu transportul în comun sau cu mașina unui prieten care să nu fumeze, dacă asociați conducerea mașinii cu fumatul.

- Faceți exciții de relaxare a respirației.

- Apucați-vă de un sport, nu neapărat la sală. E suficient să ieșiți la o plimbare alertă sau să faceți gimnastică acasă.

- Beți multă apă și aveți grijă la dietă, ca să nu înlocuiți o dependență cu alta (nu dați iama în dulciuri sau mâncare).

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27