Grăsimile din plante, mai bune pentru inimă decât grăsimile animale?

Dana Lascu / 21 feb 2019 / 08:01
Dieta cu grasimi monosaturate din plante are mai multe avantaje
Dieta cu grasimi monosaturate din plante are mai multe avantaje

Grasimile monosaturate - care intră în categoria grăsimilor nesaturate - se găsesc în măsline, nuci și avocado, precum și în carne și produse lactate. Dar cele care provind din plante sunt mai bune pentru inimă decât cele de origine animală, arată un studiu.

Unele studii au arătat că dietele bogate în grăsimi monosaturate reduc riscul bolilor de inimă dar și cel de deces din orice cauză, pe când altele nu. Și se pare că sursa acestor grăsimi est cea care face diferența.

Asta potrivit cercetătorilor de la Harvard, Școala de Sănătate Publică T.H. Chan, care au studiat datele legate de dietă, înregistrate de-a lungul a 22 de ani, între anii 1990 și 2012, de la mai mult de 93.000 de persoane (63.442 de femei și 29.942 de bărbați).

Cum scade riscul de deces

Riscul bolii cardiace a fost mai mic atunci când grăsimile saturate nesănătoase, carbohidrații rafinați sau grăsimile trans au fost înlocuite cu grăsimi mononesaturate provenite din plante, dar nu cu grăsimi mononesaturate provenite de la animale.

Studiul cercetătorilor de la Harvard arată că un consum mai mare de grăsimi provenite din plante a fost asociat cu un risc de 16% mai mic de a muri de orice cauză.

În schimb, consumul ridicat de grăsimi animale a fost legat de un risc de 21% mai mare de a muri de orice cauză.

Studiul, care a fost unul observațional, publicat în martie 2018 în Jurnalul American de Nutriție Clinică, aduce dovezi suplimentare ale beneficiilor pentru sănătate pe care le are o dietă pe bază de plante.

Studiul poate fi găsit AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26