Legătura dintre somn și imunitate: câteva metode de a-ți face somnul mai odihnitor

Angela Sabău / 25 iul 2021 / 09:21
Somn odihnitor
Somn odihnitor

Iată câteva metode care vor fi de ajutor pentru a obține un somn mai odihnitor. Somnul este esențial pentru sănătate.

Somnul bun este esențial pentru o sănătate bună și un sistem imunitar funcțional. 

Iată care este timpul de somn necesar, în funcție de vârstă:

• Copii mici: 9-13 ore

• Adolescenți: 8-10 ore

• Adulți: peste 7 ore

• Persoane în vârstă: 7-8 ore

Corelația dintre somn și imunitate

Numeroși factori contribuie la o bună imunitate; deci, chiar dacă consumi dieta corectă și faci mișcare în mod regulat, dar nu ai un tip de un somn sănătos, ești susceptibil la orice virus. Celulele T-helper sunt un tip de celule albe din sânge care luptă împotriva bacteriilor invadatoare, a virusurilor sau a oricăror celule antigene străine. Un somn bun va spori eficiența acestor celule și va îmbunătăți răspunsul imun al corpului. În timpul somnului, sistemul imunitar eliberează, de asemenea, citokine care vor ajuta organismul să se refacă după orice daune interne sau externe. Cu chiar și după vaccinare este esențial să vă oferiți odihna corpului pentru rezultate sigure și convingătoare. 

Lipsa somnului poate duce la probleme de sănătate, cum ar fi obezitatea, bolile de inimă, afecțiunile cronice, diabetul și hipertensiunea arterială care vor slăbi imunitatea pe termen lung.
Dacă suferiți de insomnie sau aveți probleme cu somnul sănătos, iată câteva schimbări pe care le puteți aduce în stilul dvs. de viață:

• Nu mai dormiți după-amiază; corpul va avea nevoie de odihnă după o zi lungă de muncă.

• Evitați consumul de cofeină după amiaza sau în timpul serii.

• Optimizați-vă mediul de dormitor. Adăugați câteva plante proaspete, cearșafuri curate și huse de pernă.

• Găsiți-vă muzica sau cartea care vă relaxează.

• Faceți un antrenament sau jucați un sport. Oboseala va cere corpului să doarmă.

• Concentrați-vă asupra respirației.

• Deconectați-vă de la tehnologie și evitați expunerea la ecrane digitale înainte de somn.

• Răsfățați-vă cu o baie fierbinte sau cu ceva îngrijire a pielii!

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy