MIND, dieta combinată care te protejează de Alzheimer
Oricând auzim cuvântul „dietă” ne gândim la restricții alimentare și pierdere în greutate, dar o dietă abordată ca stil de viață poate aduce multe beneficii pentru sănătate....
MIND este o dietă creată de cercetătorii de la Universitatea Rush din Chicago (Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay) și este un hibrid dintre cele două diete sănătoase pentru inimă, ambele reduc riscul de hipertensiune arterială, diabet, atac de cord și accident vascular cerebral.
În studiile inițiale, dieta MIND a oferit un beneficiu suplimentar uriaș - scăderea riscului de boală Alzheimer cu până la 53% la participanții care au aderat la ea riguros și cu aproximativ 35% la cei care au făcut-o doar moderat. Dar cheia este să începeți cât mai devreme, indiferent de vârstă, deoarece se pare că cu cât urmați mai mult această dietă, cu atât este mai mic riscul de a dezvolta Alzheimer.
Ce alimente să consumi
Dieta MIND presupune să consumați legume cu frunze verzi și alte legume, nuci, afine sau căpșuni, fasole, cereale integrale, peşte, carne de pasăre, ulei de masline, vin; în același timp, dieta limitează consumul de carne roșie, unt, iar margarina trebuie redusă la mai puțin de o lingură pe zi, brânză, produse de patiserie, dulciuri, mâncare prăjită sau fast-food trebuie redusă la o porție în total pe săptămână.
Dieta MIND nu este complicată. În fiecare zi presupune cel puțin trei porții de cereale integrale, o salată și o altă legumă, împreună cu un pahar de vin. În majoritatea zilelor, consumați nucă în locul unei gustări. Consumați în fiecare zi fasole, carne de pasăre și fructe de pădure cel puțin de două ori pe săptămână și pește cel puțin o dată pe săptămână.
La fel de important este ceea ce nu trebuie să mănânci. Grăsimea solidă trebuie redusă la sub o lingură pe zi. O dată pe săptămână puteți alege brânză sau patiserie sau mâncare prăjită sau fast-food, arată medicalxpress.com.
-
-
-
Ce se întâmplă, de fapt, dacă visezi în timpul anesteziei14.06.2026, 20:00
-
-
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
Gătești cu acest ulei? Hrănește una dintre ele mai agresive forme de cancer
Un studiu demontează postul intermitent: nu pare să aibă efect pentru cine vrea să piardă din greutate
Alimentele care încetinesc îmbătrânirea creierului cu peste doi ani
Ce se întâmplă dacă mănânci puiul cu tot cu piele? Adevărul te va surprinde
A mâncat un castravete întreg și internetul a explodat. Iată ce s-a întâmplat în corpul lui! Video VIRAL pe TikTok
Dieta care arde grăsimea rapid. La ce trebuie să renunți pentru a scăpa rapid de kilogramele nedorite
Cum scap de pofta de dulce
Dieta cu orez de 1.000 de calorii: cum funcționează și ce rezultate oferă
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Ce să mănânci pentru a-ți îmbunătăți sănătatea digestivă după 50 de ani. Alimentele care îți protejează stomacul și flora intestinală
Adevărul șocant despre dietele antiinflamatorii. Ce funcționează cu adevărat
Substanța din corp care provoacă cheaguri de sânge. Uite singurul FRUCT care o ține sub control. NU-l mănânci prea des
Adevărul despre slăbit. Ce funcționează, de fapt, și cum poți scăpa de grăsime. AICI e secretul!
EXCLUSIV Dieta vegetariană și de post, impact asupra nutrienților. Dr. Lygia Alexandrescu oferă sfaturi importante
Ce nu ai știut despre uleiul de pește. Adevărul despre Omega-3. Citește asta înainte să mai iei suplimente
Ce să mănânci când ai gastrită? 7 alimente care îți salvează stomacul
Ai dureri de stomac și senzație de arsură? Nu mai ignora semnalele. Ce alimente îți pot salva stomacul și pe care trebuie să le eviți.
