Oase sănătoase: ce alimente să evitați și ce să nu faceți

Florina Pop / 24 mai 2019 / 18:49
Oase sănătoase: ce să evitați   FOTO: pexels.com
Oase sănătoase: ce să evitați FOTO: pexels.com

Pentru oase sănătoase ar fi bine să evitați consumul în exces de sare, statul prea mult în casă și să beți mai puține pahare de alcool.

Oase sănătoase, alimente. Statul prea mult în casă, lipsa mișcării, o alimentație cu prea multă sare, cafea ori ceai sunt câteva motive pentru care oasele nu sunt în cea mai bună formă, se arată pe platforma webmd.com.

Potrivit acesteia, iată câteva idei despre ce să nu faceți:

1. Prea multă sare - Cu cât mai multă sare mâncați, cu atât mai mult calciu pierzi, ceea ce înseamnă că nu e acolo pentru a-ți ajuta oasele. Alimente ca pâinea, brânzeturile și chipsurile conțin multă sare. Nu trebuie să scoateți de tot sarea din alimentație, ci doar să aveți în vedere câtă consumați.

2. Prea mult timp în fața ecranului TV - este bine să vă bucurați de spectacolul preferat, dar ore întregi în fața unui ecran, așezat pe canapea, nu este sănătos pentru oase. Sportul le face mai puternice. Este cel mai bine pentru scheletul vostru, când picioarele poartă greutatea corpului, ceea ce forțează oasele și mușchii să lucreze împotriva gravitației.

3. Plimbare cu bicicleta - când pedalați să lucrați sau să călătoriți cu ore în weekend, inima și plămânii devin mai puternici. Nu și oasele. Cum nu este o activitate care poartă greutatea, bicicleta nu mărește densitatea osoasă, spre deosebire de plimbări, alergări și drumeții; amestecați ciclismul cu activități cum ar fi tenis, drumeții, dans și înot (rezistența apei ajută oasele tale). 

4. Prea mult timp în casă - corpul face vitamina D în lumina soarelui. Doar 10-15 minute de câteva ori pe săptămână ar putea face acest lucru. Dar nu exagerați deoarece prea mult timp la soare poate ridica riscul de cancer de piele. Adăugați la alimentație cereale, sucuri și lapte îmbogățit (inclusiv migdale, soia, orez sau alte produse lactate pe bază de plante, precum și lactate cu conținut scăzut de grăsimi). Și întrebați medicul dacă aveți nevoie de un supliment de vitamina D.

5. Prea mult alcool - pentru a menține pierderea osoasă sub control, ar trebui să limitați cantitatea de alcool pe care o beți. Nu se recomandă mai mult de o băutură pe zi pentru femei și două pentru bărbați. Alcoolul poate interfera cu modul în care corpul dumneavoastră absoarbe calciul.

6. Prea multe cești de cafea sau ceai pot să vă "jefuiască" oasele de calciu.

7. Fumat - când inhalați regulat fumul de țigară, corpul vostru nu poate forma noi țesuturi osoase sănătoase la fel de ușor. Cu cât fumați mai mult, cu atât mai rău devine. Dacă renunțați, puteți reduce aceste riscuri și puteți îmbunătăți sănătatea oaselor, deși ar putea dura mai mulți ani.

8. Medicamentele - unele pastile, mai ales luate pentru o lungă perioadă de timp, pot avea un impact negativ asupra oaselor. Unele medicamente anti-convulsii și glucocorticoizi, cum ar fi prednisonul și cortizonul, pot provoca pierderi osoase. Puteți lua medicamente antiinflamatorii, cum ar fi glucocorticoizii, dacă aveți afecțiuni cum ar fi artrita reumatoidă, lupusul, astmul bronșic și boala Crohn.

9. Fiind subponderali - o greutate corporală mică, un IMC de 18,5 sau mai puțin, înseamnă o șansă mai mare de fractură și pierderi osoase. Faceți exerciții și întrebați medicul dacă aveți nevoie de mai mult calciu în dieta dumneavoastră și dacă nu sunteți sigur de ce sunteți subponderali, adresați-vă medicului. El poate verifica dacă e vreo o tulburare de alimentație sau o altă afecțiune medicală.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27