Pierderea memoriei, vă îngrijorați că e Alzheimer?

Dana Lascu / 21 noi 2018 / 22:02
Îmbătrânirea modifică rețelele neuronale din creier
Îmbătrânirea modifică rețelele neuronale din creier

Pierderea memoriei: Vă ia mai mult decât înainte ca să învățați o nouă sarcină? Sau ați uitat că aveați programată azi o consultație la doctor? Și dacă da, atunci când ar trebui să vă faceți griji? O fi Alzheimer sau Parkinson?

Aveți probleme în a vă aminti că aveți programate întâlniri sau vă chinuiți să învățați un lucru nou pentru că nu reușiți să țineți minte toate detaliile. E vorba de o simplă neatenție și o banală situație sau acestea sunt simptomele unei probleme de memorie mult mai grave?

Experții Institutului Național american pentru Îmbătrânire spun că dacă aveți astfel de episoade trebuie să discutați cu medicul, care vă poate ajuta să determinați dacă problemele de memorie și de gândire sunt normale și banale sau dacă nu, și atunci ar putea fi probleme grave și va trebui să investigați ce le provoacă.

Simptomele care pot ascunde probleme de memorie mai grave includ:

- Punerea acelorași întrebări în mod repetat.

- Uitarea unor locuri familiare.

- Imposibilitatea de a urma instrucțiunile.

- Faptul că persoana în cauză devine confuză cu privire la timp, oameni sau locuri.

- Faptul că persoana în cauză nu mai are grijă de ea însăși: uită să mănânce, nu mai face baie și nu mai este în siguranță de una singură.

Indiferent dacă au sau nu o cauză gravă în spate, persoanele cu probleme de memorie ar trebui să facă un control medical pentru a-și verifica memoria la fiecare 6 luni sau un an. Pot cere ajutorul unui membru al familiei, al unui prieten sau al medicului, pentru a le reaminti dacă sunt îngrijorați că vor uita de consult.

Sfaturi pentru a face față uitării

Persoanele cu ușoare probleme de memorie pot folosi o varietate de tehnici care îi pot ajuta să rămână sănătoși și să facă de schimbări în memorie și abilități mentale. Iată câteva sfaturi:

- Învățați o nouă abilitate.

- Rămâneți implicat în activități care pot ajuta mintea și corpul.

- Faceți voluntariat în comunitatea dvs., la o școală, la un centru social sau la biserică.

- Petreceți timp cu prietenii și familia.

- Folosiți instrumente care ajută memoria, cum ar fi calendarele mari, liste de sarcini și notițe.

- Puneți portofelul sau poșeta, cheile și ochelarii în același loc în fiecare zi.

- Odihniți-vă suficient

- Faceți exerciții și mâncați sănătos.

- Limitați consumul de alcool.

- Dacă sunteți depresiv săptămâni în șir, cereți ajutor.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26