Progesteronul și legătura cu palpitațiile cardiace

Georgiana Ioniță / 25 noi 2019 / 19:22

Progesteronul este un hormon feminin care joacă un rol în reproducere. Nivelul acestui hormon scade odată cu vârsta, ceea ce poate provoca simptome neplăcute. Dacă simptomele sunt severe, medicul dumneavoastră vă poate prescrie medicamente care imită acțiunile progesteronului. Cu toate acestea, toate tipurile de medicamente pot provoca reacții adverse, cum ar fi palpitațiile cardiace, iar palpitațiile cardiace pot fi cauzate de mulți factori.

Dacă întâmpinați palpitații cardiace, cel mai bine este să solicitați asistență medicală pentru a vedea dacă acestea se datorează nivelului de progesteron sau al unei alte cauze, notează Livestrong.

Palpitații cardiace

Palpitațiile cardiace sunt un termen general utilizat pentru a descrie orice anomalii în ritmul cardiac sau puls. Palpitațiile inimii sunt diferite pentru fiecare persoană. A avea palpitații poate însemna că inima ta bate prea lent, prea repede, sări peste bătăi sau simți că bate, bate sau bate. Aceste senzații pot fi resimțite în piept sau gât. Palpitațiile pot fi, de asemenea, însoțite de sentimente de neliniște, probleme cu respirația sau dureri în piept, notează Universitatea din Iowa. Palpitațiile cardiace pot fi benigne sau un semn al unei afecțiuni subiacente grave, astfel încât acestea trebuie să fie întotdeauna evaluate corect.

Menopauza și palpitațiile cardiace

Progesteronul este un hormon produs de ovare care, împreună cu estrogenul, pregătește uterul unei femei pentru o posibilă sarcină în fiecare lună și sprijină ovulul fecundat, dacă apare concepția. De asemenea, progesteronul ajută la pregătirea sânilor pentru producerea laptelui și alăptare. În jurul vârstei de 50 de femei intră în menopauză, moment în care ovarele încetează să mai producă estrogen și progesteron, astfel încât sarcina să nu mai fie posibilă.

Menopauza afectează în mod diferit fiecare femeie, iar unele dezvoltă palpitații, deși nu se știe dacă palpitațiile sunt declanșate de modificări hormonale sau de alți factori, relatează Harvard Medical School. Cu toate acestea, ceea ce se știe este că bufeurile, care sunt un simptom comun al menopauzei, pot afecta ritmul cardiac, în unele cazuri crescând-o cu 8 până la 16 bătăi.

Medicamente cu progesteron și palpitații

Terapia de înlocuire a hormonilor poate ajuta simptomele calmante ale unor femei, în timp ce altele nu sunt în măsură să tolereze niciun medicament. Terapia de înlocuire a hormonilor poate provoca o mare varietate de simptome, inclusiv dureri de cap, stomac supărat, modificări ale dispoziției, oboseală și constipație. MedlinePlus spune că, reacțiile adverse mai grave includ modificări ale vederii, probleme cu respirația, dureri în piept și o bătăi cardiace sau neregulate. Dacă aveți reacții adverse, medicul dumneavoastră poate modifica dozarea și sincronizarea medicamentelor pentru progesteron, ceea ce vă poate ajuta.

Cauzele palpitațiilor cardiace

Deoarece atât de mulți factori pot contribui la palpitațiile inimii, doar un examen medical poate determina cauza exactă. Exercitarea viguroasă, somnul insuficient, cofeina, stresul, fumatul și anumite medicamente pot determina modificarea ritmului cardiac, potrivit MayoClinic.com. Problemele structurale ale mușchiului cardiac sau una dintre valvele sale, tulburările tiroidiene și multe alte afecțiuni medicale le pot provoca și ele. Medicul dumneavoastră poate efectua teste pentru a determina cauza de bază pentru a dezvolta cea mai bună abordare de tratament.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy