Rețeta tinereții fără bătrânețe. Cum încetinești îmbătrânirea, studiu

Dana Lascu / 23 ian 2019 / 18:02
Secretul păstrării tinereții e foarte la îndemână. Mersul pe bicicletă este cheia!
Secretul păstrării tinereții e foarte la îndemână. Mersul pe bicicletă este cheia!

Tinerețea fără bătrânețe e un deziderat care poate fi atins. Deocamdată nu putem vorbi despre nemurire, dar există un lucru pe care putem să-l facem aproape toți și care amână îmbătrânirea. Un studiu arată că persoane cu vârste în 55 și 79 de ani pot, făcând acest lucru, să aibă un organism la fel de puternic ca la 20 de ani. Iată despre ce este vorba

Valoarea exercițiilor fizice pentru sănătatea inimii, pentru păstrarea puterii și independenței pe măsură ce îmbătrânești a fost de multe ori dovedită. Dar există un anume tip de exercițiu fizic care face minuni pentru păstrarea tinereții, arată un studiu publicat în revista Aging Cell.

Acest studiu britanic, care a implicat 125 de adulți pasionați de ciclism, cu vârste între 55 și 79 de ani, a constatat că forma fizică și abilitățile lor erau comparabile cu cele ale oamenilor mult mai tineri. Cu 30-50 de ani mai tineri!

Faptul că sunteți activ fizic vă păstrează puterea musculară, cea a plămânilor și capacitatea de efort, și cu cât începeți mai devreme, cu atât vă menține tânăr mai mult timp și aveți mai multe beneficii pentru sănătate. La capătul opus al spectrului, un stil de viață sedentar poate grăbi schimbările fizice asociate cu îmbătrânirea și agravează problemele de sănătate.

Pedalatul în aer liber are multe avantaje, pentru că vă menține mintea alertă și vă folosiți mușchii, inima și plămânii. Totuși, să nu ignorăm faptul că și mersul pe jos și practic orice tip de exercițiu moderat sau viguros, pot aduce și ele beneficii.

Important e, susțin cercetătorii, că nu trebuie să faceți exerciții extreme pentru a rămâne tânăr. Datele din numeroasele studii de sănătate, unele aflate în curs de desfășurare, confirmă recomandările generale de a face 150 de minute de exerciții fizice moderate ca intensitate pe săptămână și că doar atât e suficient pentru a reduce riscul de deces timpuriu cu 31% comparativ cu riscul persoanelor care nu fac exerciții.

Imunitatea crește când mergi pe bicicletă

Revenind la studiul publicat în Aging Cell, markerii pentru sănătatea sistemului imunitar au fost mai mari la cicliștii cu vârste între 55 și 79 de ani, decât cei de aceeași vârstă dar care nu au făcut niciun exercițiu. Acest lucru nu prea e surprinzător, deoarece știm cu toții importanța activității fizice. Totuși, este incredibil faptul că nivelul activității celulelor T („soldații" sistemului imunitar care ajută organismul să lupte contra infecțiilor) la cicliștii de vârsta a treia a fost același cu cel al adulților tineri cu vârste între 20 și 30 de ani.

Unul dintre autori, profesorul Janet Lord, care este, de asemenea, directorul Institutului de Inflamații și Îmbătrânire de la Universitatea Birmingham din Regatul Unit (Institute of Inflammation and Ageing at the University of Birmingham). Ea spunea că „sistemul imunitar scade cu aproximativ 2-3% pe an de la vârsta de 20 de ani, motiv pentru care persoanele în vârstă sunt mai susceptibile la infecții, afecțiuni cum ar fi artrita reumatoidă și, eventual, cancerul. (...) Deoarece cicliștii au sistemul imunitar al unei persoane de 20 de ani, nu de vârsta de 70 sau 80 de ani, înseamnă că ei au protecție suplimentară împotriva tuturor acestor probleme".

Studiul, integral (open acces), poate fi consultat AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24