Recuperarea după Covid-19: cum îți recapeți forțele și scapi de oboseala permanentă. Sfatul unui nutritionist

Angela Sabău / 26 aug 2021 / 22:44
Suplimentele alimentare pot fi periculoase
Suplimentele alimentare pot fi periculoase

Cei care au trecut prin boala Covid-19 știu cât de dificilă este recuperarea și cât de cruntă este oboseala permanentă care pare că nu se mai sfârșește. Un nutritionist a explicat care ar trebui să fie alimentația corectă pentru a ajuta la o recuperare mai rapidă.

Există 2 motive majore pentru oboseala post-covidă: lipsa nutriției în timpul bolii și sarcina virală și stresul asupra corpului. Așadar, odată scăpat de boală e nevoie de puțină grijă suplimentară.

Nutriționiștii explică ce putem face pentru a combate acest lucru:

Carbohidrații

Carbohidrații sunt combustibil pentru corpul nostru; asigurați-vă că mâncați alimente bogate în carbohidrați, deoarece vă vor ajuta să câștigați energie și să vă puneți în mișcare. Includeți alimente precum cartofi dulci, cereale integrale, linte, grăsimi bune etc. Nu vă temeți de carbohidrați, nu vă sunt dușmani

Proteine

Proteinele sunt elemente constitutive ale corpului nostru; în timpul oricărei boli are loc o mulțime de pierderi musculare pentru a combate boala, deci este important să aveți grijă de aportul de proteine ​​pentru a stimula creșterea musculară și a preveni descompunerea continuă a mușchilor. Includeți cel puțin 1,5 g de proteine ​​pe kg din greutatea corporală pentru recuperare. Includeți alimente precum linte, leguminoase, ouă, mei, cereale integrale, pui, pește etc.

Omega 3

Acizii grași Omega 3 ajută la reducerea inflamației, deoarece corpul dumneavoastră suferă inflamații semnificative în timp ce luptă împotriva infecției Covid. Cei trei acizi grași omega 3 sunt acidul alfa-linolenic, acidul eicosapentaenoic și acidul docosahexaenoic. Alimentele bogate în omega 3 sunt: semințe de chia, nuci, semințe de in, macrou, somon, ulei de soia etc. Gândiți-vă la suplimentarea omega 3 timp de 2 luni după covid.

Îmbunătățiți-vă microbiomul intestinal

Odată ce infecția intră în intestin, aceasta schimbă microbiomul, motiv pentru care majoritatea oamenilor se confruntă cu probleme precum indigestia, diareea. De aceea este important să aveți grijă de sănătatea intestinului. Includeți probiotice (tulpina bacteriilor bune) și prebiotice (hrană pentru acele bacterii) în dieta dumneavoastră. Surse de probiotice sunt: caș, lapte, orez fermentat kanji, varză murată, murături, kombucha etc. Prebiotice: mere, usturoi, ceapă, salate, cereale etc.

Vitamina D

Vitamina D este, de asemenea, cunoscută sub numele de „vitamina soarelui, care este gratuită, dar o mare parte din populație este deficitară în vitamina D din diverse motive. Vitamina D este mai mult decât o vitamină, este necesară în mai mult de 800 de locuri din corpul nostru, fie că este vorba despre sănătatea oaselor, imunitate, hormoni, pierderea în greutate sau căderea părului. Dacă nivelurile de vitamina D au scăzut, petrecere 30 de minute în lumina soarelui fără protecție solară, dar puteți și să începeți cu un supliment de vitamina D, după consultarea medicului  sau dieteticianului.

Coenzima Q10

Conform cercetărilor privind sindromul oboselii cronice, coenzima Q10 poate ajuta, deoarece este un compus găsit în mitocondrie (centrul celulei). Puteți lua supliment de ubiquinol 100 mg timp de 2-3 luni după covid. Cerealele integrale, spanacul, broccoli, peștele etc. sunt o sursă bună de coenzima q10.

Hidratare

Este foarte important să vă mențineți hidratat, deoarece ajută la o mai bună distribuție a nutrienților în corp și ajută la eliminarea toxinelor prin urină și transpirație.

În afară de acestea, încercați să dormiți bine și faceți puțină mișcare în fiecare zi.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy