Statul prelungit în pat sau pe scaun, pericole nebănuite. Cum le eviți

Dana Lascu / 20 Martie 2019 / 11:13
Statul jos nu-ți face bine
Statul jos nu-ți face bine

Statul jos prelungit generează riscuri de obezitate, diabet, boli cardiovasculare, tromboză venoasă profundă și sindrom metabolic. Iată ce poți face ca să eviți asta: 

Când vă doare ceva, ar putea fi dificil să vă ridicați și să vă mișcați. Dar luați în considerare un lucru: un număr tot mai mare de dovezi sugerează statul jos este periculos pentru sănătatea dumneavoastră. Sedentarismul generează riscuri de obezitate, diabet, boli cardiovasculare, tromboză venoasă profundă și sindrom metabolic.

Cum ne îmbolnăvim

Cercetătorii nu știu exact de ce de ce statul prelungit în pat sau pe scaun are consecințe nocive asupra sănătății. Dar o posibilă explicație este că vă relaxează cei mai mari mușchi. Atunci când mușchii se relaxează, absorb foarte puțină glucoză din sânge, crescând riscul de diabet de tip 2.

Statul jos poate crește și durerea. Chiar dacă sunteți în mod rezonabil activ, orele petrecute șezând - fie că citiți o carte, lucrați la calculator, fie că vă uitați la televizor - țin tensionați mușchii flexori ai șoldului și ai picioarelor, și fac articulațiile rigide.

Flexorii șoldului și picioarelor afectează mersul și echilibrul, făcând activități cum ar fi mersul pe jos mai dificil și putând duce la căderi. În plus, flexorii șoldului și ai picioarelor pot contribui la durerea din partea de jos a spatelui și la apariția rigidității genunchiului, afecțiuni pe care mulți oameni le suferă în în ziua de azi.

Ce poți face pentru a evita aceste pericole

Cercetările arată că cea mai bună variantă de a evita apariția problemelor enunțate e să „spargi" orele de stat jos cu „pauze" de 5-15 minute în care să-ți întinzi mușchii și să faci mișcare. Dacă e greu să gestionați așa ceva, setați un cronometru pentru a vă reaminti când e momentul să vă ridicați și să vă mișcați. Sau puteți alege să răspundeți la telefoanele pe care le primiți stând în picioare.

În loc să stați într-un fotoliu în timp ce vă uitați la televizor, stați pe o minge de pilates, ceea ce vă determina să folosiți mușchii pentru a vă păstra poziția. Și, da, în timp ce ne uităm la televizor putem face exerciții de ameliorare a durerii.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27