Accident vascular cerebral - Femeile, predispoziție majoră
Femeile prezintă un risc de două ori mai mare în comparaţie cu bărbaţii de a suferi de depresie severă după un accident vascular cerebral, sugerează un studiu realizat în Marea...
Simptomele de depresie sunt des întâlnite în urma unui accident vascular cerebral şi este cunoscut faptul că acestea au consecinţe pe termen lung, precum creşterea perioadei de recuperare, reducerea calităţii vieţii şi un risc mai mare de deces prematur. În cadrul unui nou studiu, experţi de la King's College London au monitorizat simptomele de depresie manifestate de 2.313 persoane (1.275 bărbaţi şi 1.038 de femei). Toţi pacienţii incluşi în cercetare suferiseră un prim accident vascular cerebral între anii 1998 şi 2016 şi au fost monitorizaţi până în iulie 2017.
Rezultatele studiului au demonstrat că peste 10% dintre bărbaţi prezintă simptome severe pe termen lung, iar 20% dintre femei manifestă simptome severe sau foarte severe, persistente. ''Simptomele severe la femei au fost duble faţă de cele la bărbaţi'', au scris oamenii de ştiinţă în European Journal Of Neurology. ''Simptomele moderate în cazul bărbaţilor s-au înrăutăţit de-a lungul timpului'', au notat cercetătorii adăugând că ''semnele de depresie din ce în ce mai severe au fost asociate cu o creştere a ratei de mortalitate''.
''Deşi nu putem spune cu exactitate de ce depresia este mai des întâlnită la femei, de vină ar putea fi faptul că, în cazul lor, imaginea de sine şi sentimentul propriei valori sunt mult mai influenţate de relaţiile sociale, ceea ce le face mai sensibile la provocările reprezentate de menţinerea acestora. Totodată, femeile trăiesc mai mult, sunt mai expuse la singurătate, la deteriorarea stării de sănătate şi la pierderea sprijinului, toate acestea putând conduce la depresie'', a explicat una dintre autorii principali ai studiului, doctor Salma Ayis de la King's College London.
''Ceea ce se întâlneşte la ambele sexe este scăderea dramatică a şanselor de supravieţuire pe măsură ce simptomele de depresie se accentuează. Prin urmare, considerăm că prin monitorizarea simptomelor de depresie la supravieţuitorii accidentelor vasculare cerebrale şi prin acţionarea în consecinţă medicii ar putea oferi o mai bună îngrijire pe termen lung'', a adăugat Ayis. Doar în Marea Britanie sunt înregistrate anual peste 100.000 de accidente vasculare cerebrale, notează Press Association. În această ţară trăiesc în prezent peste 1,2 milioane de persoane care au suferit un accident vascular cerebral.
-
-
-
-
-
Ce se întâmplă cu ficatul când mănânci roșii în fiecare zi16.08.2026, 14:00
Vrei o minte mai ascuțită? Acest aliment consumat dimineața îți stimulează creierul
Acest aliment consumat dimineața îți stimulează creierul. Repară celulele neuronale.
EXCLUSIV Mănâncă asta zilnic și pielea ta va străluci! 5 alimente pline de colagen și niacinamide
Cel mai bun antioxidant natural. Curăță vasele de sânge. E de 10 ori mai puternic decât orice supliment
Planta care ar putea trata cancerul de sân: protejează ficatul și ajută la slăbit
Singurul aliment care îți reglează tensiunea arterială - și NU e usturoiul!
Un singur aliment care îți reglează tensiunea – și nu, nu e usturoiul!
Sucul de merișoare, aliat al arterelor. Le redă flexibilitatea și stimulează circulația sanguină
Planta care poate reduce inflamația și proteja inima
EXCLUSIV Plante și ceaiuri care ajută la curățarea plămânilor
Planta care îți poate ușura respirația și calma tusea natural
Usturoiul pe stomacul gol: mit sau terapie adevărată? Adevărul surprinzător
Bea asta zilnic și trăiești mai mult. Băutura banală care îți curăță arterele, reduce stresul și prelungește viața
Planta care conține mai mult calciu decât laptele
Crema de gălbenele, secretul din orice casă din România. Ce părere are Dr. Ana Țuțu despre ea
Leguminoasa banală care are mai multă proteină decât un ou și scade colesterolul fără efort
Această leguminoasă banală are mai multă proteină decât un ou și îți poate scădea colesterolul fără niciun efort.
Șase fructe care surclasează portocala la conținutul de vitamina C
Șase fructe care surclasează portocala la conținutul de vitamina C.
Ce se întâmplă dacă înlocuiești cafeaua cu Matcha timp de 30 de zile
Leguma care distruge cancerul și regenerează celulele. Curăță corpul de toxine
Ceaiul de ghimbir: beneficii demonstrate științific pentru inimă, imunitate și metabolism
Un ceai vechi de secole face valuri în medicina modernă. Este plin de antioxidanți și previne bolile de inimă și diabetul.
Moringa oleifera, beneficii puternice pentru imunitate, inflamație și glicemie
Planta care anulează efectul medicamentelor
Turmeric: ce beneficii are și după cât timp se elimină din corp
Compusul natural care previne degradarea creierului. Îi oferă un scut protector
Acest compus natural previne degradarea creierului și îi oferă un scut protector.
Ceaiul și ciocolata, efect asupra hipertensiunii arteriale
Ce efect are ceaiul asupra tensiunii arteriale. Detaliul pe care trebuie să îl știi.
