De ce să nu mănânci ouă în fiecare zi: EFECTUL NEFAST ignorat de mulți. STUDII
Să mănânci sau să nu mănânci ouă, asta e întrebarea. În timp ce ouăle aduc numeroase beneficii pentru sănătate, există, de asemenea, posibile efecte nefaste, mai ales când exagerezi. Iată un efect...
Începem cu efectele benefice. Gălbenușurile de ou conțin luteină, care este un tip de carotenoid, legat de beta-caroten, care are proprietăți antioxidante. S-a demonstrat, spre exemplu, că luteina din ouă protejează sănătatea ochilor, prevenind cataracta și îmbunătățind simptomele asociate cu degenerescența maculară legată de vârstă. Ouăle conțin și mulți alți nutrienți cheie, cum ar fi vitaminele B, seleniu și fosfor, toate benefice pentru sănătatea organismului.
Efectul secundar major
Dar, pe lângă acestea, ouăle conțin colesterol. Fiecare ou are aproximativ 200 de miligrame de colesterol. De asemenea, ouăle conțin și grăsimi saturate. Or, consumul de alimente bogate în colesterol și grăsimi saturate este cunoscut ca fiind factor de risc pentru bolile de inimă. Un studiu din 2010 publicat în Canadian Journal of Cardiology (link direct studiu) a arătat că persoanele care mănâncă în mod regulat ouă au un risc cu aproape 20% mai mare de a se confrunta cu probleme cardiovasculare.
Dar, studiile au arătat, de asemenea, că de fapt colesterolul pe care îl ingerați din surse dietetice (cum ar fi cel din gălbenușul de ou) nu crește neapărat colesterolul în sânge. Deoarece ficatul produce colesterol, acesta ajustează cât de mult produce în funcție de aportul de colesterol din dietă. De asta, spre exemplu, la majoritatea oamenilor, nivelul colesterolului nu crește deloc atunci când mănâncă ouă.
Un studiu (link direct studiu) a arătat că, la 70% dintre oameni, consumul de ouă nu a ridicat deloc nivelul de colesterol. Pentru context, ceilalți 30% au avut un nivel de colesterolul total și LDL ușor crescut. Experții spun că dacă mănânci între 2 și 6 ouă, câte unul-două pe zi, timp de o săptămână, ești în siguranță.
Dar dacă mănânci trei sau patru ouă în fiecare zi, atunci este posibil să ai colesterolul crescut.
De asemenea, este bine să te uiți și la compoziția altor mâncăruri: unele sosuri conțin maioneză, care e făcută din ouă, sunt salate care conțin ou fiert, or dacă tu ai mâncat deja omletă la micul dejun, ar fi mai bine să le eviți.
-
Ce urmări are lipsa de somn în copilărie la adolescenți08.06.2026, 17:45
-
-
-
-
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Legătura dintre diabet și demență: 10 dovezi clare că diabetul îți afectează creierul
Ce înseamnă dacă îți e poftă de ceva dulce. Semnul subtil pe care ți-l dă corpul
De ce ne e poftă de ceva dulce? Motivul pentru care corpul ne cere ceva bun și dulce.
Diabetul de tip 2, impact asupra micronutrienților. Deficiențele nutriționale influențează valorile glicemiei
Acesta este cel mai rău lucru cu care se confruntă diabeticii. Le dereglează glicemia chiar și când este administrat tratamentul.
Rezistența la insulină: De ce te îngrași pe burtă, indicele HOMA și tratamentul corect
Schimbare majoră legată de diabet
Forumul Român de Diabet: Boala afectează tot mai mulţi oameni aflaţi în perioada activă a vieţii
Leziuni cardiace ascunse, neidentificate la controale de rutină. Femeile, cele mai expuse
Diabetul, o epidemie tăcută. Aproape jumătate dintre cazuri rămân nediagnosticate la nivel global
Diabetul care nu are legătură cu zahărul
ARFID: ce este, cum se manifestă și de ce nu e doar “moft la mâncare”
EXCLUSIV Screening mobil pentru diabet în satele României. Vasiliki Tsagkaraki (Boehringer Ingelheim România): Dăm speranță pacienților
Nivelul ridicat de Fier, asociat cu diabetul
Proteina care îți perturbă microbiomul intestinal. Are un efect negativ asupra sănătății digestive
Proteina care îți perturbă microbiomul intestinal. Are un efect negativ asupra sănătății digestive.
EXCLUSIV Ce trebuie să știi dacă ai glicemia ridicată. Vasiliki Tsagkaraki (Boehringer Ingelheim România) explică
De ce este diabetul atât de periculos pentru inimă și ce investigație îți poate salva viața
Sulforafanul, compusul din broccoli care previne diabetul. Ar putea fi potențial tratament pentru diabetul de tip 2
Semne timpurii ale diabetului pe care le observi dimineața
Aceste două semne care apar dimineața pot indica prezența diabetului. Sunt mai mult decât banale.
Controlul strict al tensiunii arteriale reduce riscul de infarct la diabetici. Scăderea tensiunii arteriale protejează inima diabeticilor
Diabetul are un impact major asupra întregului organism, inclusiv a inimii. Cum trebuie, de fapt, să reduci riscul de infarct.
