Cafeaua, efecte secundare neplăcute. Când poate face rău
În timp ce cafeaua oferă numeroase beneficii pentru sănătate, consumul unei cantități prea mari ar putea avea și efecte secundare negative.
Aportul excesiv de cofeină poate provoca anumite probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiunea arterială, probleme digestive și tulburări ale somnului.
Un studiu realizat pe 1.100 de persoane și publicat în decembrie 2016 în Clinical Nutrition (link direct) a descoperit că cei care beau trei sau mai multe căni de cafea pe zi aveau presiune arterială mai mare decât cei care nu beau deloc cafea.
Consumul de cafea poate, de asemenea, să provoace probleme la nivelul stomacului. Potrivit Johns Hopkins Medicine, cofeina crește riscul de diaree - iar acesta este unul motivele pentru care cofeina este unul dintre alimentele interzise pentru persoanele care suferă de sindromul intestinului iritabil (IBS).
Pentru cei care sunt mai sensibili la cofeină, mai mult de trei căni consumate zilnic ar putea provoca senzații de amețeală sau chiar pot perturba somnul, potrivit Clinicii Mayo. Totodată, Clinica Mayo recomandă adulților sănătoși, în general, să bea mai puțin de 400 de miligrame de cofeină pe zi, ceea ce este echivalent cu patru căni de cafea. Cu toate acestea, puteți prezenta reacții adverse, cum ar fi dureri de cap, iritabilitate și tremor muscular.
-
-
-
Exercițiile fizice, „medicamentul” neașteptat împotriva cancerului10.06.2026, 15:30
-
-
Ce alimente ultraprocesate pot fi bune pentru sănătate
Dieta care arde grăsimea rapid. La ce trebuie să renunți pentru a scăpa rapid de kilogramele nedorite
Studiu despre dieta ketogenică: efecte asupra ficatului și glicemiei
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Varza, noul „superaliment” din bucătării. De ce o recomandă nutriționiștii
A mâncat un castravete întreg și internetul a explodat. Iată ce s-a întâmplat în corpul lui! Video VIRAL pe TikTok
Adevărul despre zahăr: de ce corpul tău chiar NU poate trăi fără el!
De ce are nevoie corpul nostru de zahăr: mai mult decât un gust dulce. Cum să consumi zahăr în mod sănătos.
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
Băutura minune cu oțet și chia pe stomacul gol. Lygia Alexandrescu avertizează: Împreună produc variații de tensiune
De ce să mănânci un măr verde pe zi. 6 beneficii dovedite științific
6 motive să mănânci un măr verde pe zi. Beneficiile te vor surprinde.
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Un studiu demontează postul intermitent: nu pare să aibă efect pentru cine vrea să piardă din greutate
Ai fost mințit! Acest aliment pe care îl consumi zilnic îți face mai mult rău decât zahărul
Fibrele din ovăz, secretul natural care imită efectul medicamentelor de slăbit
Ai trecut de 50 de ani? Așa te ajută alimentația să-ți protejezi mușchii
După 50, corpul tău are nevoie de altceva – află ce alimente te ajută să eviți durerile și accidentările! Cum îți poate proteja dieta mușchii și oasele!
Adevărul despre micul dejun. Mitul care a rezistat zeci de ani, spulberat de știință
Cea mai bună băutură pentru slăbit, dezvăluită de un dietetician
Cum să slăbești fără dietă. Trucul simplu care funcționează mereu
Alcoolul după 40–50 de ani: ce se schimbă în organism și ce riscuri apar
Fructele de vară care țin glicemia sub control
Acestea sunt cele mai indicate fructe de vară pentru diabetici.
