Ce spun bacteriile din intestin despre sănătatea ta. Ce boli pot prezice

Adisa Codruț / 18 sep 2020 / 15:36
Bacterii intestinale

Bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de mortalitate la nivel mondial și, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, cea mai bună modalitate de prevenție este identificarea timpurie a riscurilor. Un nou studiu a descoperit o modalitate de a depista aceste riscuri.

Potrivit unui studiu, publicat în Hypertension, un jurnal medical al American Heart Association, bacteriile prezente în fecale pot ajuta la prezicerea bolilor cardiovasculare.

Folosind datele din American Gut Project, cercetătorii au analizat compoziția microbiană a aproape 1.000 de probe de scaun. Aproximativ jumătate dintre participanți au avut cel puțin o boală cardiovasculară.

Prin compararea probelor de scaun, cercetătorii au reușit să identifice grupurile de bacterii se găsesc la persoanele cu boli cardiovasculare. Cercetătorii speră că aceste bacterii pot ajuta la indicarea sau prezicerea bolilor de inimă.

Bacteriile frecvente la persoanele cu boli cardiovasculare:

Bacteroides
Subdoligranul
Clostridium
Megasphaera
Eubacterium
Veillonella
Acidaminococ
Listeria

Bacteriile frecvente la persoanele fără boli cardiovasculare:

Faecalibacterium
Ruminococ
Proteus
Lachnospira
Brevundimonas
Alistipe
Neisseria

La fel cum inflențează și alte funcții ale organismului, microbiomul intestinal poate afecta și sănătatea inimii. Studii recente au arătat că modificările microbiomului intestinal pot duce la riscuri de boli cardiovasculare, cum ar fi ateroscleroza, hipertensiunea și insuficiența cardiacă.

Microbiomul intestinal este alcătuit din milioane de microorganisme, deci este posibil să varieze de la persoană la persoană. „În ciuda faptului că microbiomul intestinal este extrem de variabil, am fost surprinși de nivelul promițător de precizie obținut din aceste rezultate preliminare”, arată autorii studiului

Mai mult, cercetătorii speră că într-o zi clinicienii vor putea prezice bolile cardiovasculare folosind doar proba de scaun. Între timp, exercițiile fizice, o dietă sănătoasă, gestionarea stresului și somnul pot promova un intestin sănătos și o inimă sănătoasă.

Studiul integral, aici.