Ceaiul care desfundă arterele. Menține sănătatea inimii și previne accidentul vascular cerebral

Monika Baciu |
Data publicării:
ceaiul - FOTO: Freepik@galamashukeli
ceaiul - FOTO: Freepik@galamashukeli

Ceaiul care desfundă arterele are o istorie îndelungată. Este încărcat cu o serie de compuși extrem de benefici pentru sănătatea inimii și nu numai.

Ceaiul negru este adesea asociat cu beneficii pentru circulația sângelui datorită conținutului său de compuși bioactivi, cum ar fi flavonoidele și antioxidanții. Acest ceai este derivat din frunzele uscate și fermentate ale plantei de Camellia sinensis.

În timp ce există anumite dovezi care sugerează că consumul moderat de ceai negru poate avea efecte pozitive asupra sănătății vaselor de sânge și a circulației, trebuie să rețineți că efectele pot varia de la individ la individ și că nu înlocuiește îngrijirea medicală adecvată.

Compușii din ceaiul negru care stimulează circulația sângelui

Flavonoidele: Acești compuși antioxidanți găsiți în ceaiul negru pot ajuta la menținerea sănătății vaselor de sânge prin reducerea oxidării și inflamației. Acest lucru poate contribui la menținerea vaselor de sânge flexibile și la îmbunătățirea fluxului sanguin.

Cofeina: Ceaiul negru conține cofeină, un stimulant care poate crește temporar ritmul cardiac și dilata vasele de sânge, ceea ce ar putea duce la o îmbunătățire temporară a circulației sângelui.

Fluidoarele: Ceaiul negru conține fluoroare, care pot ajuta la menținerea sănătății dentare, dar care, în cantități adecvate, pot contribui și la menținerea sănătății vaselor de sânge.

Este important să luați în considerare că, în cazul anumitor afecțiuni sau dacă luați medicamente, ar trebui să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a introduce cantități semnificative de ceai negru în dietă. Consumul excesiv de cofeină poate provoca unele efecte secundare nedorite, precum nervozitatea sau insomniea, iar interacțiunile cu medicamentele pot fi posibile.

Ceaiul negru poate avea anumite beneficii pentru circulația sângelui datorită compușilor săi bioactivi, dar ar trebui să fie consumat cu moderare și în cadrul unei alimentații echilibrate. Nu ar trebui să înlocuiască tratamentele medicale prescrise pentru afecțiunile vasculare sau de circulație, potrivit Cleveland Clinic.

Cum ceaiul negru poate fi benefic pentru sănătatea ta

Flavonoidele din ceaiul negru sunt bune pentru sănătate, ajutând la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale și a bolilor de inimă. Există motive întemeiate pentru care ceaiul negru este una dintre cele mai populare băuturi din lume, fiind devansat doar de apă. Este liniștitor să sorbi o ceașcă de ceai fierbinte.

Și nimic nu se compară cu un pahar de ceai rece pentru a face mai suportabilă o zi sufocantă de vară. Ceaiul negru are, de asemenea, multe beneficii pentru sănătate.

Consumul de ceai datează încă din secolul al treilea. Și da, strămoșii tăi știau ce fac atunci când fierbeau frunzele de ceai negru pe foc.

”Ceaiul negru este bogat în flavonoide. Aceste substanțe chimice vegetale sunt bune pentru tine”, spune dieteticianul înregistrat Kayla Kopp, RD, LD.

Beneficiile pentru sănătate ale ceaiului negru

Ceaiul negru este plin de flavonoide (un fel de polifenoli). Aceste substanțe chimice vegetale acționează ca antioxidanți pentru a minimiza daunele provocate de radicalii liberi.

”Corpul tău produce radicali liberi, un tip de moleculă, ca răspuns la funcționarea normală a celulelor. De asemenea, radicalii liberi intră în corpul dumneavoastră din mediul înconjurător. Aceste molecule instabile se pot acumula în celule și le pot deteriora”, explică Kopp.

Deteriorarea celulelor poate provoca inflamații cronice care contribuie la boli de inimă, cancer și alte afecțiuni.Antioxidanții se ”asociază” cu radicalii liberi și îi țin sub control.

Antioxidanții sunt, de asemenea, importanți pentru un sistem imunitar sănătos. Sistemul imunitar vă ajută organismul să lupte împotriva virusurilor, bacteriilor și infecțiilor.

Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Teaflavinele, un tip de flavonoide, dau ceaiului negru culoarea sa întunecată. Un studiu a constatat că teaflavinele pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol prin reducerea cantității de colesterol pe care sistemul tău digestiv o absoarbe.

Ceaiul negru este, de asemenea, bogat într-un flavanol (un tip de flavonoid) numit quercetină. Un alt studiu a constatat că persoanele care au avut o dietă bogată în quercetină și alți flavanoli au avut mai puține șanse de a suferi un accident vascular cerebral.

Flavanolii pot îmbunătăți sănătatea cardiovasculară prin menținerea vaselor de sânge deschise și flexibile. Acest lucru explică și rezultatele unui alt studiu care a arătat cum consumul a trei cești de ceai negru în fiecare zi, timp de șase luni, poate ajuta la controlul tensiunii arteriale.

Ceaiul negru, efect asupra stării de spirit

Un pahar de 8 uncii de ceai negru are aproximativ 47 de miligrame de cofeină.

”Cofeina este un stimulent, ceea ce este util dacă aveți nevoie de mai multă energie pentru a trece ziua”, spune Kopp.

Dar prea multă cofeină - mai ales aproape de ora de culcare - poate face mai greu să adormi și să rămâi adormit.Kopp recomandă, de asemenea, evitarea cofeinei dacă aveți tensiune arterială ridicată. Deoarece ceaiul negru are aproximativ jumătate din cofeina din cafea, acesta poate fi o opțiune bună dacă încercați să reduceți consumul de cofeină.

Din cauza efectelor stimulatoare ale cofeinei, persoanele însărcinate sau care alăptează ar trebui să își limiteze aportul de cofeină la cel mult 200 de miligrame pe zi.Iar experții recomandă ca copiii sub 12 ani să nu consume cofeină.

Potențiale riscuri pentru sănătate ale ceaiului negru

Deși ceaiul negru este, în general, sigur de băut, unele persoane ar putea fi nevoite să îl limiteze sau să îl evite din cauza unor potențiale riscuri pentru sănătate.În unele cazuri, ceaiul negru vă poate crește riscul de:

Pietre la rinichi

Persoanele predispuse la pietre la rinichi sau cu risc de boli cronice de rinichi pot avea nevoie să urmărească cât de mult ceai beau din cauza nivelului ridicat de oxalați din ceaiul negru. Acest acid organic se leagă între ele minerale, cum ar fi calciul, ceea ce poate provoca formarea pietrelor la rinichi.

Cancer esofagian

Un studiu a constatat că băutul regulat a trei sau mai multe căni de ceai foarte fierbinte (peste 140 de grade Fahrenheit sau 60 de grade Celsius) poate afecta mucoasa esofagului (conducta de alimentare). Această deteriorare crește riscul de cancer esofagian.

Cât de mult ceai negru ar trebui să beți

Trei pare a fi numărul magic atunci când vine vorba de câte cești de ceai trebuie să bei în fiecare zi pentru o sănătate bună. Pentru a obține beneficii antioxidante, rămâi la ceaiul negru, verde, oolong sau alb făcut din planta Camellia sinensis.

De asemenea, puteți încerca kombucha, un ceai negru fermentat care conține probiotice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel