Ciocolata neagră promovează regenerarea celulelor stem. De ce este considerată o opțiune sănătoasă

Vlad Crăciunoiu |
Data publicării:
celule stem Foto: Freepik @atlascompany
celule stem Foto: Freepik @atlascompany

Descoperă motivul pentru care cacaoa aduce beneficii pentru sănătate, printre care îmbunătățirea funcției microbiomului și protecția împotriva bolilor cronice.

Pasionații de ciocolată din întreaga lume sunt din ce în ce mai conștienți de beneficiile pentru sănătate ale cacao, profilul său bioactiv determinându-i pe nutriționiști să caute coaja de ciocolată neagră și pudra de cacao crudă. Cu toate acestea, nu toată ciocolata este creată la fel.

Ciocolata este obținută din boabe de cacao, care, tehnic, sunt semințe. Terminologia pentru produsele de ciocolată variază, unii referindu-se la produsele care utilizează întreaga păstaie de cacao ca "cacao", în timp ce alții cred că versiunile crude ar trebui să fie etichetate "cacao", în timp ce varietățile prăjite și prelucrate ar trebui să fie numite "cacao".

Importanța listei de ingrediente și a nivelului de flavonoide ar trebui să fie mai importantă decât terminologia. Atât cacao, cât și cacao pot fi extrem de bogate în nutrienți, atâta timp cât nu sunt adăugați aditivi inutili, cum ar fi zahărul.

Beneficii

Cercetătorii de la Universitatea din California, Davis, au descoperit că cacao conține bioactivi numiți procianidine care au efecte antiangiogenice, prevenind activarea celulelor vaselor de sânge, care poate duce la diverse boli. Cacaoa îmbunătățește, de asemenea, funcția celulelor stem, băuturile de ciocolată cu conținut ridicat de flavanol având de două ori mai multe celule stem în circulație decât cele cu conținut scăzut de flavanol.

Un studiu realizat la Universitatea din California, a constatat că fibrele din cacao hrănesc bacteriile intestinale sănătoase, precum Bifidobacteria și Lactobacilli, care generează compuși antiinflamatori care îmbunătățesc metabolismul glucozei și al lipidelor.

Cacaoa poate ajuta, de asemenea, la corectarea perturbărilor microbiomului cauzate de stresul cronic. Cu toate acestea, nu este recomandat să consumați ciocolată de fiecare dată când vă simțiți anxios, deoarece s-ar putea să nu fie întotdeauna benefică.

Foto: Freepik @arminka19899

De ce este ciocolata neagră opțiunea sănătoasă?

Ciocolata neagră este o opțiune mai sănătoasă datorită conținutului ridicat de cacao solid, a cantității reduse de zahăr și a cantității minime de lactate. Versiunile mai ușoare de ciocolată conțin adesea zahăr prelucrat și grăsimi saturate, care pot dăuna sănătății generale. Ciocolata neagră conține 70% sau mai mult cacao, mai puțin zahăr și puține lactate. Pentru a asigura beneficiile pentru sănătate, optați pentru ciocolata neagră fără aditivi și citiți cu atenție lista ingredientelor. Ciocolata mai neagră conține de obicei mai mulți nutrienți.

Cum să îți crești aportul de cacao

În cartea Eat to Beat Disease, Dr. William Li, medic si cercetator inovator, sugerează să adăugați mai multă cacao benefică în rutina zilnică, cum ar fi consumul unui pachet de CocoaPro, care conține 375 mg de flavonoide, pentru a combate boala arterelor coronare. Dr. William Li împărtășește, de asemenea, rețete care încorporează ciocolată neagră bogată în nutrienți, cum ar fi Dark Chocolate Breakfast Bars. Rețeta include un amestec de caju, ovăz, sare de mare, caise uscate organice, afine, afine, mini chipsuri de ciocolată neagră, curmale întregi, sirop de arțar și extract de vanilie.

Pentru a prepara batoanele, combinați caju, ovăz, sare, caise, mango, afine, afine și ciocolată într-un bol mare. Într-un robot de bucătărie, se adaugă curmalele, siropul de arțar, vanilia și se pasează până la omogenizare. Dacă este prea gros, adăugați apă caldă până când consistența seamănă cu cea a unei piureuri de mere. Se toarnă piureul de curmale și arțar peste amestecul de ovăz și fructe, amestecând bine.

Se pune amestecul într-o tavă și se coace timp de 15-20 de minute, până când marginile încep să se rumenească. Se răcește complet pe un suport de răcire, apoi se pune la frigider timp de 2-3 ore sau peste noapte înainte de a se tăia în batoane individuale. Se păstrează acoperite în frigider.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel