Cum microbiomul intestinal îți afectează întreg corpul

Adisa Codruț |

Microbiomul intestinal joacă un rol important în buna funcționare a întregului corp, în moduri în care nu v-ați gândi.

Microbiom, corp. În microbiomul intestinal există bacterii "bune" care ajută la digestia alimentelor, dar funcționează în tot corpul și sunt benefice pentru sănătatea fizică și mentală. Experții webmd amintesc o serie de funcții ale microbiomului, "baza pentru bacteriile din tractul digestiv", locul unde alimentele devin nutrienți și sunt distribuiți în corp:

1. Menține echilibrul - în microbiomul intestinal, bacteriile „bune" nu fac decât să ajute la digestie. Ajută la păstrarea bacteriilor „rele". Se înmulțesc atât de des încât bacteriile sănătoase nu au spațiu ca să crească. Când aveți un echilibru sănătos de bacterii în intestin, se numește echilibru. Studiile au descoperit că dacă aveți prea mult un anumit tip de bacterii "rele" în microbiomul intestinal, este mai probabil să aveți: boala Crohn, colită ulceroasă, sindrom de colon iritabil (SII).

2. Inima - unele tipuri de bacterii intestinale pot face parte din legătura colesterolului cu bolile de inimă. Atunci când mănânci alimente precum carne roșie sau ouă, bacteriile respective produc un produs chimic pe care ficatul tău îl transformă în ceva numit TMAO (trimetilamină-N-oxid). TMAO poate ajuta colesterolul să crească în vasele de sânge. Cercetătorii studiază o substanță naturală numită DMB care se află în uleiul de măsline. Ei cred că s-ar putea să vă împiedice bacteriile să facă TMAO.

3. Rinichii - prea mult TMAO poate duce la boli renale cronice și la boli de inimă. Cercetătorii consideră că este posibil ca prea mult TMAO să vă facă mai probabil să aveți în primul rând o boală renală cronică.

4. Creier - creierul trimite mesaje pe tot corpul. Cercetătorii cred că microbiomul îi poate răspunde. Studiile arată că echilibrul bacteriilor din microbiomul intestinal poate afecta emoțiile și modul în care creierul procesează informațiile din simțuri, cum ar fi priveliști, sunete, arome sau texturi.

5. Obezitatea - Un echilibru nesănătos în microbiomul intestinal poate provoca semnale încrucișate din creier când vine vorba de senzația de foame sau de saturație. Cercetătorii consideră că poate exista o legătură cu glanda hipofizară, ceea ce face ca hormonii să ajute la stabilirea apetitului. Acea glandă poate afecta și echilibrul bacteriilor din intestin. Unele studii privind tratarea obezității explorează această legătură.

6. Probiotice - găsite în unele alimente, acestea sunt bacterii "bune" precum cele care există deja în microbiom. Acestea se pot adăuga la bacteriile din tractul intestinal și vă ajută să mențineți totul în echilibru. Dar nu sunt la fel. Fiecare tip funcționează în felul său și poate avea efecte diferite asupra corpului tău. Acestea îți pot face sistemul imunitar mai puternic: pot stimula sănătatea gastrointestinală, mai ales dacă aveți ceva precum sindromul intestinului iritabil; pot ajuta la ameliorarea simptomelor alergice și la intoleranța la lactoză. Dar pentru că microbiomul intestinal este unic, dacă și cum funcționează pot fi diferite pentru toată lumea. Și unii experți consideră că este nevoie de mai multe cercetări.

7. Surse de probiotice - Le puteți găsi în produse lactate precum iaurt și brânzeturi îmbătrânite. Căutați pe lista de ingrediente pentru culturi vii de bacterii precum bifidobacterii și lactobacili. Sunt și în legume fermentate, cum ar fi kimchiu și usturoiul, și legumele murate, precum ceapa și ardeii.

8. Prebioticele - Gândiți-vă la acestea ca la o sursă de hrană pentru probiotice. Acestea vă pot ajuta corpul să ia calciu mai bine și să stimuleze creșterea bacteriilor utile în microbiom. Se găsesc în fructe și legume, cum ar fi: banane, ceapă, usturoi, praz, sparanghel, anghinare, soia. Le puteți obține și din alimente cu grâu integral.

9. Alte modalități de a schimba bacteriile intestinale - transplanturile fecale schimbă bacteriile intestinale pentru a trata lucruri precum C. dif și colita ulcerativa. Un dispozitiv numit stimulare profundă transcranială magnetică (dTMS) folosește o bobină pusă pe scalp pentru a stimula creierul și a schimba bacteriile intestinale.

Știrile zilei în sănătate