De câte ori e sănătos să mâncăm. Opinia specialistului

Adisa Codruț / 14 iul 2021 / 08:40
Somonul și brânza fac parte din lista alimentelor grase și sănătoase care te ajută să slăbești. Foto: Pixabay
Somonul și brânza fac parte din lista alimentelor grase și sănătoase care te ajută să slăbești. Foto: Pixabay

Specialiștii în schimbarea stilului de viață recomandă să avem grijă și de calitatea, nu doar cantitatea a ceea ce mâncăm.

Un regim echilibrat de masă trebuie să respecte o serie de principii. Un mic dejun bogat, un prânz modest și o cină și mai modestă.

”Când vine vorba de ce consumăm la mesele principale din zi ne gândim, în primul rând, la felul în care funcționează corpul nostru în funcție de ciclul somn – veghe. (…) Un mic dejun de rege. Putem să mâncăm tot. Aici intră toate categoriile nutritive – putem să avem și carbohidrați, putem să avem și grăsimi, putem să avem, bineînțeles, și proteine, ba chiar e recomandat să avem și proteine. (…) Este o masă completă, este o masă sățioasă, este o masă la care nu trebuie să va faceți prea multe griji în privința consumului de calorii. (…). Dacă vă e poftă de ceva dulce, acum este momentul să îl consumați.

(…) Prânzul este o altă masă din zi importantă, se spune că am putea mânca ca un prinț la prânz. (…) E o idee bună să folosim carbohidrați cu o eliberare lentă, ca să ne țină până a doua zi, pentru că la cină nu este necesar să folosim carbohidrați. (…) Se pare că organismul este proiectat să consume carbohidrați într-un mod mult mai eficient decât în a doua jumătate a zilei când se lenevește", afirmă Oana Trifu, specialist în schimbarea stilului de viaţă.

Iar seara, când digestia e lentă, o masa mai modestă, arată Antena 3.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy