Depresie, alimente care te ajută să lupți cu ea

Dana Lascu / 20 noi 2018 / 18:16
Izolare
Izolare

Când vorbim de depresie ne referim la acea afecțiune comună, dar foarte gravă, o tulburare majoră care afectează modul în care simțiți, gândiți și gestionați activitățile zilnice, cum ar fi somnul, mâncarea sau munca. Dar dacă v-am spune că sunt studii care arată că anumite alimente vă ajută să luptați cu depresia? Iată care sunt acestea:

Depresia (tulburarea depresivă majoră sau depresia clinică) este o afecțiune comună, dar gravă a dispoziției, așa definesc afecțiunea experții de la Institutul Național de Sănătate Mentală din SUA. Boala simptome severe care afectează modul în care simțiți, gândiți și gestionați activitățile zilnice, cum ar fi somnul, mâncarea sau munca. Pentru a fi diagnosticat cu depresie, simptomele trebuie să fie prezente timp de cel puțin două săptămâni.

Mai multe studii de specialitate, însă, larată că sunt anumite alimente care pot ajuta în lupta contra depresiei. Iată care sunt acestea:

Laptele

Este o sursă bună de vitamina D. Dacă aveți niveluri foarte scăzute ale acestui nutrient în corp, acest lucru poate provoca uneori depresie. Un studiu norvegian a constatat că persoanele care au avut un aport suplimentar de vitamina D au fost mai puțin deprimate cu un an mai târziu decât cei care nu au făcut-o. Nu vă place place laptele? Aport de vitamina D în dietă poate veni și din cereale îmbogățite și sucuri ori conserve de pește.

Curcanul

Carnea de curcan conține triptofan, unul din cei opt aminoacizi esențiali (nu poate fi sintetizat de organism, ca urmare el trebuie introdus prin dietă adecvată), pe care organismul îl folosește pentru a produce serotonină. Aceasta este o substanță chimică a creierului care joacă un rol-cheie în depresie, spun cercetătorii. De fapt, unele medicamente antidepresive funcționează ținând cont de modul în care creierul utilizează serotonina. Puteți obține același efect de stimulare a dispoziției de la carnea de pui și boabele de soia.

Nucile braziliene

Această gustare este bogată în seleniu, care vă ajută să vă protejați corpul de particule mici, dăunătoare, numite radicali liberi. Un studiu a constatat că tinerii care nu aveau un aport suficient din acest nutrient în dieta lor erau mai predispuși să fie deprimați. Cercetătorii nu au putut spune dacă nivelul scăzut de seleniu a provocat depresia. Totuși, doar un pumn de nuci de Brazilia conține aproape jumătate din necesarul dvs. zilnic de minerale, deci fiți atenți să limitați cât de multe vă mâncați. Alte alimente cu acest mineral sunt orezul brun, carnea de vită, semințele de floarea-soarelui și fructele de mare.

Morcovii

Sunt plini de beta-caroten, pe care-l puteți obține de asemenea din dovleac, spanac, cartofi dulci și pepene galben. Studiile au legat acest nutrient la niveluri mai scăzute de depresie. Nu există suficiente dovezi pentru a spune că poate preveni tulburarea, dar nu e rău să includeți aceste alimente în dietă.

Midii

Aceste fructe de mare sunt o sursă bună de vitamina B12. Unele studii arată că persoanele cu niveluri scăzute ale respectivei vitamine sunt mai susceptibile de a avea depresie. Este posibil ca lipsa ei să provoace, la rându-I, o lipsă de s-adenozil-metionină (SAM, prescurtat în engleză), pe care creierul dvs. are nevoie să o proceseze cu alte substanțe chimice care vă afectează starea de spirit. Dacă sunteți în căutarea altor alimente cu B12, încercați și carne de vită, lapte și ouă.

Cafea

Un strop de cofeină poate fi un impuls care vă va ajuta să vă simțiți mai motivați. Dar dacă aveți depresie postpartum sau tulburare de panică, unele studii sugerează că ar putea agrava simptomele. Alți cercetători spun că o ceașcă de cajea vă poate reduce riscul de depresie, deși nu sunt siguri de ce.

Vegetalele cu frunze verzi

Acestea sunt pline cu folat, de care celulele creierului are nevoie ca să funcționeze bine și care pot ajuta la protejarea împotriva depresiei. Producătorii de alimente din SUA adaugă această vitamină, cunoscută și sub numele de B9, la paste și orez. Vitamina o puteți obține, de asemenea, din linte, fasole lima, și sparanghel, arată experții de la WebMD.com.

Somon

Acesta și alte tipuri de pești precum heringul și tonul, sunt bogați în grăsimi polinesaturate. Cercetătorii cred că aceste tipuri de grăsimi vă pot ajuta să luptați contra depresiei. Dintre aceste grăsimi, acizii grași omega-3 pot ajuta celulele creierului să folosească substanțe chimice care pot afecta starea dumneavoastră de spirit. Câteva studii mici arată că persoanele care nu erau deprimate aveau niveluri mai ridicate de omega-3 decât cele cu tulburare de dispoziție.

Atenție: Alcool

S-ar putea să vi se pară că alcoolul vă îndepărtează grijile sau că vă face să vă simțiți mai sociali. Dar, de cele mai multe ori, este mai bine să bei vin, bere și orice altă formă de alcool numai cu moderație. S-ar putea să vă simțiți mai bine în acel moment, dar consumul de alcool poate accentua depresia, deoarece alcoolul face ca creierul să fie mai puțin activ. De asemenea, medicamentele antidepresive pot fi mai puțin eficiente atunci când consumați alcool.

Atenție: Alimente de tip Junk Food

Le cumperi, sunt ieftine și-ți umplu stomacul, dar aceste alimente procesate nu sunt bune pentru starea de spirit. Oamenii de știință au studiat modul în care dietele bogate în zahăr, carbohidrați simpli și alimentele grase afectează modul în care vă simțiți. Mulți găsesc o legătură între aceste mâncăruri nesănătoase și depresie. Cel mai bun lucru este să ai o dietă bine echilibrată, cu o mulțime de fructe, legume, cereale integrale și proteine slabe.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy