Dieta simplă care îți prelungește viața

Angela Sabău / 24 oct 2019 / 09:37
Dieta
Dieta

O dietă simplă, ușor de urmat, fără restricții excesive, poate reduce riscul de deces din diferite cauze, dar în special din cauze precum cancerul sau bolile cardiovasculare.

Aderarea la o dietă antiinflamatoare a fost asociată cu riscuri mai mici de deces din orice cauze, dar și riscuri mai mici de deces din cauze cardiovasculare sau de cancer într-un studiu recent publicat în Journal of Internal Medicine.

În studiul a 68.273 de bărbați și femei suedeze cu vârste cuprinse între 45 și 83 de ani, care au fost urmăriți timp de 16 ani, participanții care au urmat cel mai îndeaproape o dietă antiinflamatoare au avut un risc cu 18% mai mic de mortalitate cauzală, un risc cu 20% mai mic de mortalitate din cauze cardiovasculare și un risc cu 13% mai mic de mortalitate prin cancer, în comparație cu cei care au urmat dieta într-o măsură mai mică. Fumătorii care au urmat dieta au avut beneficii și mai mari, în comparație cu fumătorii care nu au urmat-o.

Ce să (nu) mănânci 

Alimentele antiinflamatoare constau în fructe și legume, ceai, cafea, pâine cu cereale integrale, cereale pentru micul dejun, brânză săracă în grăsimi, ulei de măsline și ulei de canola, nuci, ciocolată și cantități moderate de vin roșu și bere.

Alimentele pro-inflamatorii includ carne roșie neprocesată și procesată, carne de organe, chipsuri și băuturi răcoritoare.

„Analiza noastră de doză-răspuns a arătat că chiar și aderarea parțială la dieta antiinflamatoare poate oferi un beneficiu pentru sănătate”, a declarat autorul principal Dr. Joanna Kaluza, profesor asociat la Universitatea de Științele Vieții din Polonia din Polonia.

 

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.22
YesMy