Educația copiilor, legătură cu hărțuirea cibernetică

Angela Sabău / 05 apr 2019 / 22:39
Rețelele de socializare ne trezesc invidii
Rețelele de socializare ne trezesc invidii

Educația copiilor are foarte mare legătură cu agresiunile online. Mai precis, copiii au tendința de a transpune în mediul virtual exact ceea ce primesc acasă.

Experții au publicat recent un studiu asupra percepției pe care o au adolescenții despre educația pe care au primit-o și despre legătura cu hărțuirea cibernetică. În acest fel, datele obținute evidențiază faptul că implicarea familiilor și formarea acestora în programele de prevenire este una fundamentală, deoarece s-a demonstrat că comportamentul parental are o influență asupra implicării copiilor în hărțuirea cibernetică.

"Cel mai important lucru este că cei mici care nu sunt implicați în cyberbullying sunt cei care primesc cea mai mare afecțiune din partea părinților și semne de încurajare a independenței și a bunului simț. În plus, sunt copii care vorbesc fericiți cu părinții despre lucrurile care îi interesează, iar copiii care au primit o educație bazată pe disciplina punitivă (controlul psihologic și pedeapsa fizică sau psihologică) tind să fie mai implicați în hărțuirea cibernetică ", afirmă cercetătorul de la Universitatea Sevilla, Rosario del Rey.

Praticile părinților, copiate de copii în mediul virtual

Informațiile analizate de acest grup de cercetători au ajuns la o altă concluzie: atunci când practicile părinților nu sunt foarte potrivite, se pare că este mai mare probabilitatea ca cei mici să fie victimizați sau implicați în rolul dublu al agresorului/victimei, în timp ce în cazul fetelor, atunci când sunt tratate în acest fel, ele tind să fie agresori cibernetici.

Acest studiu, la care a participat un număr total de 2.060 de elevi liceeni andaluzieni, a fost realizat ca parte a unui proiect conduse de Universitatea din Sevilla, la care au participat de asemenea cercetători de la universitățile din Córdoba și Jaén.

Programul educațional "Asegúrate", dezvoltat de cercetători andaluzieni, se bazează pe teoria comportamentului conform normelor sociale, abilităților de autoreglementare și credințelor adolescenților. Este alcătuit dintr-un pachet complet de strategii și resurse pentru a ajuta profesorii, care pot fi incluse în curriculumul obișnuit.

Implicarea profesorilor, benefică

Studiile recente confirmă faptul că, fără intervenția profesorilor în clasă, hărțuirea cibernetică crește în rândul elevilor. Mai exact, în articolul „Asegúrate: Un program de intervenție împotriva agresiunii cibernetice bazat pe angajamentul cadrelor didactice și pe elaborarea materialelor sale instructive”, comportamentul și opiniile unui total de 4.779 studenți în clasele V și VI în învățământul primar și secundar obligatoriu (48,9% fete) sunt luate în considerare.

"Cazurile victimelor online, ale agresorilor online și ale victimelor hărțuirii cibernetice scad atunci când intervențiile sunt făcute de profesori care au avut o pregătire specifică și au folosit pachetul de învățământ Asegúrate", afirmă Rosario del Rey.

Studiul integral, AICI.

 

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.22