La dietă dar nu slăbești? Te îngrași pentru că faci aceste greșeli banale

Dana Lascu / 23 apr 2019 / 17:39
Dacă ții dietă și vrei cu adevărat să slăbești ai grijă să nu faci aceste greșeli
Dacă ții dietă și vrei cu adevărat să slăbești ai grijă să nu faci aceste greșeli

Te chinui să ții dietă, vrei să slăbești, dar te îngrași și când bei apă rece, cum se spune? Perechea preferată de blugi nu se mai potrivește și cântarul e cel mai mare dușman? Este posibil să faci una dintre aceste 10 greșeli care fac praf o dietă.

1. Dieta drastică și rapidă e periculoasă

Hotărâtă să pierdeți rapid 10 kilograme, țineți o dietă rapidă. Poate că asta înseamnă să mâncați doar un grapefruit sau o supă de varză în fiecare zi. Puteți reduce caloriile zilnice la mai puțin de 1.000, și destul de sigur, kilogramele se topesc. Da, slăbești, dar cu ce preț și pentru cât timp?

Când mâncați atât de puține calorii, vă încetinește metabolismul. Odată ce dieta se termină, aveți un corp care arde mai încet calorii și de obicei recâștigați rapid greutatea pierdută. Asta ca să nu mai vorbim de riscurile mari pe care vi le asumați și de efectele nocive pe care le are un regim cu prea puțini nutrienți pentru un organism care are nevoie de ei ca să funcționeze.

2. Slăbești dacă sari peste micul dejun?

E un mit! Eliminarea micului dejun pare o modalitate simplă de a reduce numărul de calorii, dar vă poate face să fiți înfometați în restul zilei. Asta vă poate face să luați gustări neplanificate la locul de muncă și să vă puneți în farfurie, la masă, mai multă mâncare decât ar trebui, ridicând de fapt numărul de calorii. Asta nu vă va ajuta cu nimic la dietă, ba din contra. În schimb, un mic dejun bogat în proteine și fibre poate reduce senzația de foame pe tot parcursul zilei. De fapt, studiile arată că persoanele care mănâncă micul dejun în fiecare dimineață au mai mari șanse să mențină o greutate sănătoasă.

3. Din gustare în gustare

Țineți dietă și poate numărați caloriile la fiecare masă, dar ce ziceți de toate acele gustări dintre ele? Vorbim de punga de covrigi de pe biroul vostru, de bucățica de tort sau de mica prăjitură de la petrecere, de cornetul de înghețată înghițit aproape pe nerăsuflate când e cald afară. Sau de punguța cu semințe și sâmburi din sertar. Toate aceste gustări pe care le ciuguliți fără să vă gândiți se adaugă, de fapt, la numărul de calorii, și ar putea să saboteze o dietă bine planificată. Dacă sunteți serios cu privire la numărarea caloriilor și dietă, poate doriți să utilizați telefonul sau un notebook pentru a urmări fiecare mușcătură.

4. Nu gustați deloc

În timp ce gustările luate inconștient vă pot îngroșa talia, gustările planificate și atent „cântărite" într-o dietă pot face exact opusul. Persoanele care mănâncă mai multe mese mici și gustări pe zi au mai multe șanse să controleze foamea și să piardă în greutate, spun nutriționiștii de la MedicineNet. Vă ajută să vă mențineți metabolismul în viteze mari, mai ales dacă gustările sunt bogate în proteine. Câteva nuci (cât intră în căușul palmei) sunt o alegere bună, bogată în proteine, iar cercetările sugerează că oamenii care gustă nuci tind să fie mai subțiri decât cei care nu mănâncă așa ceva.

5. Îndopatul cu lucruri „degresate"

Produsele cu conținut scăzut de grăsimi – degresate - pot juca un rol important în dieta dumneavoastră. Amintiți-vă, însă, că nivelul scăzut de grăsime nu este același lucru cu număr scăzut de calorii și că doar pentru că un aliment este degresat nu e un motiv bun să dublați sau să triplați cantitatea. Dacă vă umpleți farfuria cu prăjituri cu conținut scăzut de grăsimi, s-ar putea să consumați mai multe calorii decât dacă ați mânca o felie mai mică de tort normal. Cel mai bun mod de a ști cât de multe grăsimi, zahăr și calorii obții este să verifici eticheta nutrițională.

6. Sorbiți prea multe calorii

Când numărăm caloriile, mulți dintre noi tind să ignore ce se află în băuturile preferate. Aceasta este o mare greșeală atunci când considerați că unele feluri de cafea și băuturi alcoolice au mai mult de 500 de calorii. Chiar și caloriile din sucul de fructe și sifon se pot adăuga rapid. Ce este mai rău este că aceste calorii lichide nu atenuează și nu potolesc foamea. Nu veți mânca mai puțin după o băutură bogată în calorii.

7. Beți prea puțină apă

Aceasta este una dintre cele mai simple greșeli din dietă care poate fi reparată ușor. Apa este esențială pentru arderea caloriilor. Dacă vă deshidratați, metabolismul dvs. scade, ceea ce înseamnă o pierdere mai mică în greutate. Așa că încercați să adăugați un pahar de apă la fiecare masă și gustare.

8. Renunțarea la lactate

Laptele cu conținut scăzut de grăsimi, brânza și înghețata sunt tabu pentru multe diete, dar renunțarea la produsele lactate în dietă poate fi contraproductivă. Unele cercetări sugerează că organismul arde mai multă grăsime atunci când are suficient calciu și produce mai multă grăsime atunci când este lipsit de calciu. Suplimentele de calciu nu par să aducă aceleași avantaje, așa că produsele lactate aduc și alte beneficii. Alegeți lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi.

9. Mese de-a gata prea dese

Tipul de restaurante drive-thru (cele în care ți se dă mâncarea la pachet când ești în mașină) poate fi convenabil după o zi agitată și puteți să comandați întotdeauna salată sau alte lucruri sănătoase. Dar, odată ce sunteți acolo, puteți rezista acelui milkshake sau alt deliciu tip fastfood și hipercaloric? Și dacă vă permiteți o singură dată o escapadă la fast-food, să știți că ea ar putea deveni un obicei. Potrivit unui studiu pe termen lung, persoanele care au mâncat fast-food mai mult de două ori pe săptămână s-au îngrășat cu 10 kilograme mai mult decât cei care au luat o astfel de masă de mai puțin de o dată pe săptămână.

10. Stabilirea unor obiective nerealiste

Dacă vă propuneți să pierdeți 10 kilograme pe săptămână vă pregătiți pentru un eșec și sigur veți abandona când veți observa că surplusul de kilograme nu se topește așa cum visați! În schimb, dacă să propuneți să pierdeți 2-3 kilograme pe săptămână nu vă veți simți descurajat dacă nu v-ați perfect atins obiectivul. Un obiectiv realist este vital pentru o dieta reușită. Dacă nu sunteți sigur ce ar trebui să faceți, discutați cu un medic nutriționist.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.22